شبکه‌های اجتماعی

گاراژ ایتالیا تولد 500 را گرامی می‌دارد

به مناسبت 60 سالگی نسخه خاص 58


اگر با گذشته درخشان فیات 500 آشنا نیستید، باید بگوییم تابستان سال 1958 نخستین نسخه ویژه از این خودرو رونمایی شد؛ فیات 500 a.k.a. اسپیاگینا. اکنون این خودروساز ایتالیایی شصتمین سالگرد معرفی این مدل را جشن گرفته و نام آن را اسپیاگینا گذاشته است. محصولی مشترک از دو شرکت «گاراژ ایتالیا» و «پینین فارینا» که دو ویژگی اصلی آن بدون سقف بودن آن و پوشانده شدن صندلی‌های ردیف عقب آن است که این خودرو را به مدل‌هایی که در دهه‌های گذشته معرفی شده بود گره می‌زند.
فیات 500 اسپیاگینا با دو رنگ دوست داشتنی آبی آسمانی و سفید مرواریدی تکمیل شده و فضای کابین آن نیز به با همین ترکیب رنگ و صندلی‌های سفارشی، یادآور خودروهای دهه 60 میلادی است. استفاده از قطعه‌های کرومی فراوان نیز به یادآور خودروهای قدیمی است. شیشه جلوی کوتاه، پنل چوب پنبه‌ای که از قایق‌های بادبانی الگوبرداری شده، رینگ‌های آلومینیومی که طرح‌ آن از دهه‌های گذشته به جا مانده و تایرهای دور سفید ویژگی‌های دیگری است که اسپیاگینا را از دیگر نمونه‌های تولید انبوه جدا می‌کند.
فیات قصد دارد به احترام مدل نسخه ویژه سال 1958، تنها 1958 دستگاه از این خودروی ویژه را تولید کند که تنها به عنوان نسخه‌ای بر پایه مدل کانورتیبل در دسترس خواهد بود. ویژگی‌های این خودرو سقف پارچه‌ای عاجی، کمربند‌های سفید بدنه آبی رنگ و رینگ های 16 اینچی است. حک نشان 500، پوشش کرومی آینه‌ها و نوشته مورب اسپیاگینا 58 روی گل‌گیر، جزییات بیش‌تری است که این نسخه را خاص‌تر می‌کند.
از میان تمام پیشرانه‌هایی که برای فیات 500 قابل انتخاب است، فیات تصمیم گرفته است این نسخه را با پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر با توان 69 اسب بخار عرضه کند که ضعیف‌ترین نمونه‌ای است که برای فیات 500 قابل انتخاب است.

نظر دهید


در همین زمینه