شبکه‌های اجتماعی

احتمال ورود ب‌ام‌و به دنیای پهبادها
روتیتر

امروزه استفاده از کوادکوپترها و پهبادها بسیار رواج یافته است و از آن‌ها برای تهیه فیلم با کیفیت بالا و عکس برداری از مناظر از ارتفاع زیاد و برخی کارهای دیگر استفاده می‌شود که ارزان شدن تکنولوژی باعث شده تا این وسایل برای عموم قابل دسترس باشد و هرکس که اراده کند، یکی از ایت دستگاه‌ها را تهیه می‌کند و همین باعث مشکل امنیتی در برخی مکان‌ها همچون فرودگاه‌ها می‌شود.
 جذابیت استفاده از این پهبادها به قدری زیاد شده که لیگ مسابقه این کوادکوپترها در سراسر دنیا به طور سالانه برگزار می‌شود و سال گذشته، سریع‌ترین پهباد شرکت کننده قادر بود تا به بیشینه سرعت 263.13 کیلومتر بر ساعت دست یابد و یک رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. این رکورد برای یک پهباد 800 گرمی، بسیار مناسب است.
حال به نظر می‌رسد که لیگ مسابقه پهبادها، قرار است تا رکورد خود را بشکند، چراکه این لیگ قرار است تا همکاری خود را با ب‌ام‌و آغاز کند. این خودروساز آلمانی قرار است تا مهارت‌های فنی خود را در زمینه تونل باد، در اختیار تیم فنی لیگ پهبادها قرار دهد و تجهیزات تونل باد خود را هم در اختیار این لیگ قرار دهد.

این مسابقه، در چند ساله گذشته بسیار نزد مردم محبوب شده است و یک قرارداد با شرکت ESPN نیز امضا کرده است. تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است که استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در پهبادها، باعث ارتقا عملکرد آن‌ها می‌شود. به همین دلیل مردم هم علاقه زیادی دارند که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت پهباد، بدانند چه کسی استعداد بیش‌تری در کنترل کردن این وسایل پرنده جذاب دارد. پس از عقد قرارداد میان دو کمپانی ب‌ام‌و و لیگ مسابقه پهبادها، با توجه به سابقه این خودروساز آلمانی در تولید هواپیما و پیشرانه آن، امکان این‌که ب‌ام‌و به زودی به تولید پهباد و کوادکوپتر وارد شود، بسیار زیاد است.

 

منبع: خودرونویس

نظر دهید


در همین زمینه