شبکه‌های اجتماعی

توقف تولید فولکس واگن پاسات پاسات در آمریکا
روتیتر


فولکس‌واگن به دلیل کاهش فروش سدان پاسات در آمریکا، قصد دارد تولید آن را در کارخانه چاتانوگا به مدت دو هفته متوقف کند.
مشتریان در ایالات متحده هنوز قادر به خرید خودروی فولکس‌واگن پاسات (Volkswagen Passat) مبتنی بر پلت‌فرم جدید MQB نیستند؛ این مشتریان هنوز هم مجبورند که با پلت‌فرم قدیمی مدل نسل قبل این خودرو سازگار شوند. پاسات که محبوب‌ترین خودروی نوع D در اروپا است، در قاره سبز با پلت‌فرم MQB عرضه می‌شود. با وجود معرفی نسل جدید پاسات GT، فروش این مدل در آمریکا زیاد نیست و همین موضوع باعث شده است که تولید این مدل در کارخانه چاتانوگا ایالت تنسی به حالت تعطیل درآید. خودروساز آلمانی تصمیم گرفته است که بهار امسال به مدت دو هفته تولید خودروی فولکس‌واگن پاسات را متوقف کند.

کیت کینگ سخنگوی کارخانه در گفتگو با نشریه تایمز فری پرس این اطلاعات را تأیید کرد و از تعطیلی خط تولید در فاصله زمانی بین ۶ تا ۹ و ۱۳ تا ۱۶ فروردین ۹۷ خبر داد. در این دوره که تولید سدان فولکس‌واگن پاسات عملا متوقف می‌شود، کارخانه برای آموزش کارگران خط تولید و بروزرسانی ابزارهای لازم جهت افزایش تولید خودروی هفت صندلی فولکس‌واگن اطلس (Atlas) باز است. این در حالی است که در هفته دوم کارخانه به‌طور کاملا اجباری تعطیل خواهد بود، ولی هیچ برنامه‌ای برای اخراج ۳۴۵۰ کارگر شاغل در این کارخانه وجود ندارد.
در بهمن‌ماه سال جاری، ۳۰۳۶ دستگاه خودروی فولکس‌واگن پاسات در کارخانه چاتانوگا ساخته شد که بیش از ۵۰ درصد نسبت به تولید همان ماه در سال گذشته کاهش نشان می‌دهد. خودروی فولکس‌واگن اطلس نیز به نوبه‌ی خود به فروش ۴۷۶۶ دستگاه رسید که نسبت به فروش دی‌ماه امسال ۱۰ درصد افزایش داشت. مدل جدید خودروی تیگوان (Tiguan) نیز که اخیرا به بازار معرفی شده است، با تیراژ ۷۴۸۶ دستگاه در ماه گذشته به خریداران تحویل داده شد.

نسخه آمریکایی خودروی فولکس‌واگن پاسات برای طراحی مجدد کامل در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است که در نهایت به معماری هوشمند و ماژولار MQB فولکس‌واگن مجهز خواهد شد. سدان پاسات بخشی از استراتژی مهم ترانسفورم ۲۰۲۵ پلاس (دگرگونی پسا ۲۰۲۵) است که شامل بیش از ۵۰ خودروی جدید در سراسر جهان می‌شود. بیش از ده مدل جدید سالانه در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد که تقریبا همه‌ی آن‌ها بر مبنای پلت‌فرم هوشمند MQB هستند.

 

منبع: زومیت

{gallery}60fd3ff4b7486{/gallery}

نظر دهید


در همین زمینه