شبکه‌های اجتماعی

SF90 اسپایدر، سوپراسپرت جدید فراری با 1000 اسب بخار قدرت
اتومبیل فارسی - فراری SF90 اسپایدر 2021

شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت در 7 ثانیه

 

فراری در طی یک رویداد آنلاین محصول جدید خود را با نام SF90 اسپایدر معرفی کرد.

این اتومبیل نسخه بدون سقف از مدل SF90 استرادل است و همانطور که انتظار می‌رفت، نسخه اسپایدر فراری SF90 از همان قوای محرکه هیبریدی مدل SF90 استرادل می‌برد. این مجموعه توان تولید 986 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این ارقام قابل توجه از ترکیب یک پیشرانه V8 توئین توربو که  769 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سه موتور الکتریکی که مجموعا دارای توان 217 اسب بخاری هستند به دست آمده است. توان تولیدی قوای محرکه از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته دو کلاچه خودکار و به کمک سامانه AWD به هر 4 چرخ فراری SF90 اسپایدر منتقل می‌شود. 

بر اساس ادعای فرای، SF90 اسپایدر برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت این مدل حدود 7 ثانیه و بیشینه سرعت آن نیز 340 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. لازم به ذکر است که تبدیل نسخه استرادل به نسخه کانورتیبل (اسپایدر) با افزایش حدود 100 کیلوگرمی جرم کلی خودرو همراه بوده که دلیل آن نیز مکانیزم سقف باز شونده و اعمال تقویت‌های لازم در شاسی خودرو عنوان شده است. سقف جمع شونده جدید فراری در زمان بسته بودن فقط 100 لیتر فضا اشغال می‌کند و به لطف استفاده از آلومینیوم در ساخت آن، 40 کیلوگرم  سبک‌تر از سقف‌های مشابه است. این سقف که با شیشه عقب برقی قابل تنظیم همراه است برای باز یا بسته شدن به14 ثانیه زمان نیاز دارد.

 

فضای داخلی نسخه اسپایدر نسبت به نسخه استرادل بدون تغییر باقی مانده است. از جمله ویژگی‌های داخل کابین SF90 می‌توان به مواردی نظیر استفاده از یک نمایشگر 16 اینچی منحنی به جای نشانگرهای پشت فرمان، سامانه هدآپ دیسپلی (نمایش اطلاعات روی شیشه جلو) و همچنین دکمه‌های کنترلی لمسی روی فرمان و داشبورد اشاره کرد.

فراری همچنین بسته اختیاری Assetto Fiorano را برای SF90 اسپایدر در نظر گرفته که شامل مجموعه‌ای از کمک فنرهای Multimatic،  استفاده بیشتر از فیبر کربن و تیتانیوم در سراسر خودرو و در نتیجه کاهش 21 کیلوگرمی جرم آن، اسپویلر عقب از جنس فیبر کربن، تایر‌های میشلن Pilot Sport Cup 2 و قابلیت رنگ‌آمیزی خودرو به صورت دو رنگ به انتخاب مشتری است.

همانند هر فراری جدید دیگر، SF90 اسپایدر با یک برنامه 7 ساله تعمیر و نگهداری طولانی مدت عرضه می‌شود که تقریبا خدمات خودرو را برای هفت سال اول عمر آن خود پوشش خواهد داد. 

 

 

نظر دهید