شبکه‌های اجتماعی

قابل‌اعتمادترین خودروهای 2018

در هنگام خرید یک خودرو چه آیتم‌هایی را باید مد نظر قرار داد؟

فرض کنید که قصد خرید خودرویی جدید در سال جدید را دارید. فهرست بلند بالایی از برند‌های گوناگون با مدل‌های جدید پیش رویتان قرار می‌گیرد. اما به واقع انتخاب شایسته کدام است؟ در هنگام خرید یک خودرو چه آیتم‌هایی را باید مد نظر قرار داد؟ آیا صرف زیبایی ظاهری و پر آپشن بودن، برای خرید یک اتومبیل کفایت می‌کنند؟

بدون شک جذابیت‌های ظاهری برای همه افراد مهم است، اما نکته مهم‌تر، بی دردسر بودن یک خودرو و کیفیت ساخت آن است. همین که دیر به دیر شما را راهی تعمیرگاه کند، مزیت بزرگی به حساب می‌آید. آن چه که عملکرد یک خودرو را در طولانی مدت به اثبات می‌رساند، تجربه سواری گرفتن مالک است. وب‌سایت «اتو اکسپرس» با جمع‌بندی نظرات گروهی از خریداران، فهرستی تهیه کرده است که به ادعای این سایت، 10 مدل از قابل اعتماد ترین خودرو‌های سال 2018 را شامل می‌شود.

 

لکسوس CT

94.55 %
CT هاچ‌بک لوکس لکسوس است که بر خلاف دیگر مدل‌های این شرکت، کم‌تر حرفی درباره آن زده می‌شود. مسئله‌ای که بیشتر مالکان این خودرو به صورت مشترک بر روی آن اتفاق نظر دارند، موتور بی آزار و استحکام اتاق در برابر ضربات است که خوشبختانه بعد از چند کیلومتر کارکرد، اثری از سر و صدای اضافی در داشبورد و ستون‌ها احساس نمی‌شود. برخی از خریداران، تنها از پیچیدگی سیستم‌های الکتریکی این خودرو گله دارند که تعمیرات آن را دشوار می‌سازد. در مجموع، CT بیش از 90 درصد نمره قابل اعتمادی را دریافت کرد.

 

 AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(3)


اشکودا اکتاویا

94.55 %
اشکودا‌های جدید به جرئت در بخش کیفیت و ماندگاری، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. اکتاویا را می‌توان گل سرسبد محصولات اشکودا در بحث کیفیت و دوام دانست. گزارش‌های اندکی پیرامون مشکلات موتوری و جعبه دنده، از چند دستگاه اکتاویا منتشر شده است که به دلیل همه گیر نبودن، نمی‌توان آن را عیب و نقص فنی نامید.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(8)


تویوتا ورسو

95.10 %
بله، این شگفت انگیز است که یک MPV کوچک ژاپنی همچون ورسو، به این درجه از قابل‌اعتمادی شناخته شود. اگرچه استایل ظاهری آن چنگی به دل نمی‌زند و آمار فروش بالایی هم ندارد، اما در بررسی‌های فنی که از آن به عمل آمد، با اختلاف اندکی پس از پریوس، می‌توانیم آن را دومین خودروی قابل اعتماد ساخت برند تویوتا بنامیم! اگرچه که برخی‌ها از تعویض دنده‌ها و معکوس کشیدن‌‌های گیربکس آن رضایت کامل نداشتند.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(2)


مزدا CX-5

95.15 %
به رغم دیگر خودرو‌های موجود در این لیست، کراس اوور مزدا با دو ایراد گزارش شده است: ترمز‌ها و سیستم‌های برقی! با این وجود، ایرادات شنیده شده از CX-5 آن چنان بزرگ و سخت نیستند که او را در این فهرست جای ندهیم! اگرچه که انتظار رتبه‌ای بهتر از هفتم را برای این خودرو داشتیم. هر چه باشد، مزدا از قدیم به دوام بالا شهرت داشته است. به خصوص این که اکنون این کراس‌اوور زیبا، مجموعه‌ای از ویژگی‌های اسپرتی موجود در ژن محصولات مزدا را نیز به ارث برده است.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(2)


هوندا CR-V

96.16 %
از خریداران هوندا یک نفر را پیدا کنید که از خودروی خود بد بگوید. عملکرد قدرتمند این خودرو بدون شک تمام رقبا را رو سیاه می‌کند. تنها می‌توان به ابتدایی بودن سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو اشاره کرد که شماری از مالکان جوان را مأیوس می‌کند. اما هنوز هم سیستم انتقال قدرت و دو دیفرانسیل CR-V، در بین بهترین‌ها قرار دارد.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(6)


پژو 3008

95.22 %
پژو 3008 نه تنها قابل اعتماد‌ترین خودروی اروپاست، بلکه جایزه بهترین خودرو سال انگلستان را نیز دریافت کرده است. همچون بیشتر اتومبیل‌های این فهرست، 3008 هم در بخش تجهیزات برقی باگ دارد. اگرچه که باید گفت، قابل اعتماد بودن 3008، مقوله‌ای جدا از لذت بخش بودن رانندگی با آن است. چرا که لذت رانندگی محصولات پژو نزد همگان ثابت شده است.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(7)


مزدا MX-5

95.82 %
در هر رقابتی که پای کیفیت و ماندگاری در پیش باشد، ژاپنی‌ها حرف اول را می‌زنند. از میان ژاپنی‌ها نیز به جرئت باید مزدا را یکی از لژیونر‌های کیفیت دانست. رودستر محبوب مزدا همه چیز برای عرضه دارد: از طراحی گیرا تا کابین زیبا و ویژگی‌های داینامیکی عجیب و غریب. تنها ایراد مالکان به این مدل، هزینه‌های به نسبت سنگین سرویس‌های دوره‌ای است که در دراز مدت، یک امتیاز منفی به حساب می‌آید.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(3)


تویوتا پریوس

95.93 %
با وجود این که پریوس پرفروش‌ترین بنزینی – الکتریکی دنیا است، اما تاکنون هیچ ایراد الکتریکی در آن گزارش نشده است. پریوس پرچم‌دار خودرو‌های پاک امروزی است و استهلاک به شدت پایینی دارد. بیشتر خریداران به ظاهر عجیب و نازیبا و تنوع پایین رنگ‌های بدنه و تریم یک‌نواخت کابین اعتراض دارند. با تمام این اوصاف، پریوس به جایگاه سومی در این فهرست رضایت داده است.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(4)

کیا سورنتو

96.08 %
شاید باور کردنی نبود که روزگار برای کیا موتورز کره، طوری ورق بخورد که اکنون، مدال نقره قابل اعتماد ترین خودرو 2018 را به گردن بیاویزد! کیا ثابت کرد که برای دستیابی به کیفیت خوب، نیازی به پرداخت هزینه زیاد ندارید. تنها گله مشتریان از سورنتو، مصرف سوخت بالا و قطعات یدکی گران‌قیمت است که به نظر کیا می‌تواند از پس حل کردن هر دو مشکل بر بیاید.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(5)


لکسوس NX

96.25 %
و اما رتبه نخست با کیفیت‌ترین و مطمئن‌ترین خودروی 2018، بار دیگر به چشم بادامی‌ها رسید. بدون شک لکسوس شایستگی این مقام را دارد. NX شاسی بلند پر‌فروشی به حساب می‌آید که در کشور ما هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. تقریبا هیچ یک از خریداران نتوانستند ایراد عمده‌ای از NX بگیرند. کیفیت بالای متریال کابین، قدرت مناسب پیشرانه، مصرف سوخت پایین و کاربردپذیری بالا از خصوصیات این کراس اوور دوست‌داشتنی هستند.

 

AutomobileFa Most Reliable Cars 2018(9)

نظر دهید


در همین زمینه