شبکه‌های اجتماعی

نسخه‌ای متفاوت از کانتیننتال

در هشتادمین سال تاسیس لینکلن معرفی شد

لینکلن به عنوان زیرمجموعه لوکس فورد که از سال 1939 فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا به تولید اتومبیل‌های شخصی سازی شده‌ لوکس ادسل پسر هنری فورد بنیان‌گذار این شرکت می‌پرداخت. سال‌ها بعد در ابتدای دهه 1960 میلادی شاخه لوکس فورد نسل جدیدی از کانتیننتال را معرفی کرد که در آن زمان توجه بسیاری را به خود  جلب کرد و موفقیت‌های فراوانی را به دست آورد. لینکلن کانتیننتال 1961 افزون بر انبوه امکانات رفاهی و ایمنی که از آن‌ها برخوردار بود دو ویژگی ظاهری برجسته داشت: درهایی از وسط باز می‌شوند که به درهای کالسکه‌ای یا درهای خودکشی معروف هستند و از طرفی خط شانه کرومی شاخصی در طول بدنه این اتومبیل کشیده شده بود.

حال لینکلن برای گرامی‌داشت هشتادمین سال تاسیس خود نسخه‌ای متفاوت از سدان محبوب‌اش یعنی کانتیننتال را معرفی کرده است تا هم‌زمان با گرامی‌داشت شروع فعالیت خود فرصتی برای یادآوری دوران طلایی خود در دهه‌های گذشته فراهم کند.

زاویه باز شدن درهای این اتومبیل 90 درجه است. کانتیننتال مورد بحث از لیست بلندی از امکانات و فناوری‌های مدرن سود می‌برد. صندلی‌های آن در 30 جهت قابل تنظیم بوده و مجهز به ماساژور هستند. نورپردازی درخشان، سامانه‌های کمک راننده، شارژر بی‌سیم برای تلفن همراه و سیستم هدآپ دیسپلی بخشی از این لیست بلند محسوب می‌شوند. برای انجام تغییرات جدید و هماهنگ ساختن اتومبیل با این نوع درها طول آن 15.24 سانتی متر افزایش یافته و به این ترتیب لینکلن مدعی است که این اتومبیل بهترین فضای ردیف دوم را در کلاس خود فراهم می‌کند.

گفته می‌شود طبق برنامه این سری از محصولات لینکلن در ژوئن 2019 به دست صاحبان خود خواهند رسید. گفتنی است که این اتومبیل تنها در بازار آمریکا در دسترس خواهد بود. برای هشتادمین سال تاسیس، تنها 80 دستگاه از این کانتیننتال متمایز تولید خواهد شد.

این نسخه محدود از کانتیننتال از یک پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر مجهز به توربوشارژر نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند که 400 اسب بخار قدرت دارد. خریداران این اتومبیل به سرویس‌های مختلفی دسترسی پیدا خواهند کرد. سرویس دیتیلینگ یا همان خدمات مراقبتی و پاکسازی خودرو محسوب می‌شود، کارواش در هر زمانی و دسترسی به رستوران‌هایی خاص از جمله این دسترسی‌ها هستند. لینکلن کانتیننتال در تعدادی محدود با درهای کالسکه‌ای عرضه می‌شود و قیمتی بالاتر از 100 هزار دلار خواهد داشت. بر خلاف آن که کانتیننتال دهه 1960 در نسخه‌های هاردتاپ و کانورتیبل عرضه می‌شد نسخه ویژه کانتیننتال جدید  تنها در نسخه هاردتاپ در دسترس خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه