شبکه‌های اجتماعی

گروه خودروسازی لیفان چین ورشکسته شد
اتومبیل فارسی- لیفان 620

به دلیل عدم توانایی پرداخت بدهی‌های انباشته 

به تازگی گروه لیفان اعلام کرده‌ است که هولدینگ چونچینگ لیفان به عنوان بزرگ‌ترین سهام دار این شرکت، توان پرداخت بدهی‌های انباشته خود را ندارد و عملا ورشکسته است.

 

این شرکت در حال حاضر مشغول دست و پنجه نرم کردن با پرونده قضایی برای پاسخگویی به طلبکاران است و باید دید دادگاه چه تصمیمی برای این پرونده اتخاذ می‌کند. لازم به ذکر است که هولدینگ لیفان ۶۱۹ میلیون سهم از سهام گروه لیفان را در اختیار دارد که این میزان معادل ۴۷ درصد از سهام این گروه است.

در حال حاضر به دلیل عدم توان پرداخت بدهی‌های انباشته، تمام زیر مجموعه‌های گروه لیفان شامل تولید کننده خودروهای سواری، شرکت فروش خودرو و شرکت‌های تابعه در زمینه واردات و صادرات برای سازماندهی مجدد از سوی طلبکاران به دادگاه فراخوانده شده‌اند. همچنین مدیران ارشد این گروه نیز در حال کاهش سهم خود در این شرکت هستند و شایعاتی وجود دارد که جیلی به دنبال آن است که سهام این شرکت را خریداری کرده و لیفان تنها مالک بخش تولید موتورسیکلت باشد.

 

از نظر سهم بازار نیز فروش محصولات جدید لیفان با افت محسوسی همراه بوده است. از ماه ژانویه تا ماه ژوئن سال 2020، تنها ۹۷۸ دستگاه از خودروهای سواری لیفان به فروش رسیده که این میزان افت بیش از 95 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. همچنین فروش محصولات برقی لیفان نیز با افت ۵۷ درصدی مواجه شده و به 549 دستگاه در بازه مذکور رسیده است.

از سال ۲۰۱۹ بسیاری از نمایندگان فروش لیفان از شبکه فروش این شرکت خارج شدند. اگرچه فروش محصولات این شرکت با کاهش چشم‌گیری روبرو بوده است اما با این وجود تعداد زیادی از خودروهای لیفان در بازار چین و سایر کشورها فروخته شده‌ و در حال تردد هستند و بحث نگران کننده در مورد ورشکستگی این گروه، تامین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای این برند خواهد بود. مشابه اتفاقی که برای اتحاد رنو-دانگ‌فنگ در چین رخ داد، اگر شرکتی چینی یا یک جوینت‌ونچر (اتحاد) در صدد رفع این مشکل برنیاید، حقوق مالکان محصولات این شرکت ضایع خواهد شد.

 

نظر دهید