شبکه‌های اجتماعی

فروش 2 دستگاه لکسوس LFA در سال 2018

هفت عدد باقی مانده است

لکسوس LFA یکی از قدیمی‌ترین مدل‌هایی است که در حال حاضر، فروش آن ادامه دارد. آخرین دستگاه از این مدل در دسامبر 2012 از خط تولید کارخانه موتوماچی بیرون آمد. این کارخانه هم‌اکنون مسئول تولید تویوتا میرای است. لکسوس در طول دوران تولید دو ساله این مدل، 500 دستگاه از آن را ساخت و نکته جالب این است که در سال 2018، دو دستگاه از آن‌ها در ایالات متحده آمریکا به فروش رفته است. اکنون 7 دستگاه دیگر باقی مانده که هنوز صاحب جدیدی ندارند و در انتظار فروش هستند.
لکسوس تصمیم گرفت برای این ابرخودرو، تنظیمات متفاوتی را به کار ببرد و بر خلاف دیگر محصولات هم‌رده آن، پیشرانه را به جای این که در وسط خودرو قرار دهد، در جلو گذاشت و با وجود این تغییر، توانست نرخ تقسیم وزن آن را با 48 درصد در جلو و 52 درصد در محور عقب، به بهترین وضعیت خود برساند. حتی فراری 488 پیستا نیز با 41.5 درصد در جلو و 58.5 درصد در عقب، نمی‌تواند LFA را در این زمینه شکست دهند.
یک دستگاه LFA دست‌دوم با کارکرد پایین اکنون قیمتی برابر با 448.900 دلار دارد و مدل پرکارکرد آن با 378.900 دلار در دسترس است. لکسوس LFA در زمان معرفی خود با قیمت 375.000 دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسید. در صورت انتخاب نسخه مخصوص نوربرگرینگ، قیمت آن به 445.000 دلار نیز می‌رسد.
لکسوس به لطف درخواست‌های متعددی که از صاحبان فعلی LFA و طرفداران خود دریافت کرده است، علاقه زیادی دارد که مدل جایگزین و جدید آن را بسازد و اکنون منتظر تصمیم نهایی تویوتا است. گفته شده که این نسخه با الهام از کانسپت GR Super Sport ساخته خواهد شد و در سال 2020 عرضه می‌شود. یکی از شایعه‌های جذاب مربوط به این مدل، قدرت خروجی 1.000 اسب‌بخاری آن است که گفته شده با استفاده از فناوری هیبریدی‌الکتریکی تویوتا در مسابقات مخصوص استقامت FIA به دست آمده است.

نظر دهید


در همین زمینه