شبکه‌های اجتماعی

چهره جدید لکسوس محبوب در پکن

رونمایی از نسل جدید ES

ES جدید با ابعاد بزرگ‌تر و ظاهر شیک‌تر رونمایی شد. نسخه‌های F Sport همچون همیشه از جلو پنجره متفاوت، بال عقب و تریم متال داخلی بهره می‌برد. نمایشگاه پکن مکان مناسبی بود تا ES، وارد هفتمین نسل خود شود. ES 2019، نماد سدان‌های پرمیوم آسیایی با خطوط تیز و شارپ است که در طراحی آن، اثرگذاری مدل‌هایی چون LS و LC به وفور مشاهده می‌شود. افزایش سایز، به خوبی در طول و پهنای ES احساس می‌شود.
شیب زیاد سقف در نقطه‌ای که به شیشه عقب می‌رسد، طراحی خودرو‌های کوپه را یادآوری می‌کند. لکسوس بر روی جلوپنجره شبکه‌ای متقارن معروفش، کم‌کاری نمی‌کند و اکنون در نسل جدید ES، این جلوپنجره به اغراق‌آمیز‌ترین حالت خود درآمده است. بازی زیبا با خطوط عمودی در هم تنیده شده، چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. نمای عقب ES با عمل زیبایی سنگینی روبرو شده است که اصلاحات زیادی را شامل می‌شود. لکسوس در حال حاضر، تنها مدل ES350 را برای بازار ایالات متحده تأمین کرده که این پیشرانه V6، در دور موتور بالا، قادر به پمپاژ 300 اسب بخار قدرت است و گشتاور آن نیز به 355 نیوتن‌متر می‌رسد. این آمار و ارقام بر روی کاغذ، افزایش 28 اسب بخاری و 19 نیوتن‌متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهند و لکسوس در این نسل، از یک جعبه‌دنده 8 سرعته جدید نیز کمک گرفته است. اما از آن سو، مشخصات فنی مدل ES300 h تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند.
ES جدید به پلت‌فرم و کلاس جهانی K ارتقا یافته است. این بار لکسوس برای افزایش کارایی و کاهش وزن، از فولاد با استحکام بالا استفاده کرده است و به نظر می‌رسد که قیمت تمام‌شده خودرو، تنها چیزی است که برای این کمپانی اهمیت ندارد. افزایش 65 میلی‌متری، اکنون طول ES را به 4,975 میلی متر رسانده است؛ این بدان معنا است که ES جدید از GS با طول 4,914 میلی‌متری، طویل‌تر است. این افزایش طول شامل افزایش 50 میلی‌متری فاصله محوری هم می‌شود و باید گفت که ES 2019 در عرض نیز، 45 میلی‌متر رشد را تجربه کرده است.
درون کابین المان‌های بیشتری از مدل LS به چشم می‌خورند. نمایشگر 12.3 اینچی در مرکزیت داشبورد قرار دارد و یک تاچ پد اختصاصی نیز برای آن در کنسول وسط، در نظر گرفته شده است. تریم جدید و گران‌قیمت کرم، از دیگر ویژگی‌های کابین است که در ترکیب با چرم قهوه‌ای صندلی‌ها، فضایی دلچسب را فراهم آورده‌اند. ES جدید از اواخر سال جاری به بازار می‌آید و برای کشف اطلاعات بیشتر از آن، باید تا زمان عرضه منتظر ماند.

نظر دهید


در همین زمینه