شبکه‌های اجتماعی

لکسوس به دنبال ساخت یک شاسی‌بلند سریF

برنامه‌های جدید برند ژاپنی

زیرمجموعه مخصوص خودروهای قدرتمند لکسوس که بخش F نام دارد، ممکن است در آینده‌ای نزدیک به سراغ کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای این برند ژاپنی برود. کوپر اریکسن، قائم‌مقام بخش برنامه‌ریزی و استراتژی محصولات لکسوس پیش از شروع مسابقه استقامتی رولکس 24 در دیتونا، با خبرنگاران گفت‌وگوی کوتاهی داشت. او تایید کرد که ساخت یک کراس‌اوور یا شاسی‌بلند با نشان F یکی از «موضوع‌های فعال» مکالمه مدیران این شرکت است. 

اگرچه چیکا کاکو، قائم‌مقام اجرایی و مدیر بخش مهندسی لکسوس UX پیش از این گفته بود که کوچک‌ترین کراس‌اوور این برند یعنی UX، پتانسیل بهره‌مندشدن از نشان F و پیوستن به این خانواده را دارد، اریکسن گفت که هنوز هیچ تصمیم قاطعی درباره مدل احتمالی گرفته نشده و آن‌ها هنوز در حال بررسی ویژگی‌ها و رویکرد مناسب برای تبدیل کردن یکی از محصولات شاسی‌بلند یا کراس‌اوور خود به مجموعه F هستند. اریکسن گفت: «آن چه که ما هم‌اکنون در حال بررسی آن هستیم، این است که آیا لکسوس می‌خواهد روی ویژگی‌های جاده‌ای مدل احتمالی سرمایه‌گذاری کند یا تمرکز روی قدرت آف‌رود آن مهم‌تر است.»
با وجود این که اکثر کراس‌اوورهای لکسوس از مدل نوع اول یعنی مخصوص جاده هستند، اما شاسی مدل‌های GX و LX توانایی ارائه قابلیت‌های آف‌رود موردنیاز برند F را دارند. البته این در حالتی است که مدیران لکسوس با قاطعیت به این نتیجه برسند که سرمایه‌گذاری و حمایت از ویژگی‌های آف‌رود برای برند F بهتر و مناسب‌تر است. در حال حاضر، هیچ‌چیز به صورت رسمی تایید نشده و حتی امکان این وجود دارد که برند F همچون گذشته، صرفا از کوپه‌ها و سدان‌های لکسوس بهره ببرد و سراغ محصولات شاسی‌بلند و کراس‌اوور این برند نرود. در هر صورت، باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه مدیران لکسوس برای بخش پرفورمنس‌محور خود چه خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه