شبکه‌های اجتماعی

رکورد تازه برای لامبورگینی

تولید هوراکان از 11000 دستگاه و اونتادور از 8000 دستگاه گذشت


لامبورگینی در حال توسعه بازار خود است و رشد فروش خوبی را تجربه می کند، به گونه‌ای که در نیمه نخست سال 2018 توانسته 2327 دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخته است که رشد 11 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. از این میزان 1604 دستگاه هوراکان و 673 دستگاه آن اونتادور بوده است. طبیعی است 50 دستگاه باقی مانده، سهم شاسی بلند جدید این شرکت، اوروس بوده است.
اکنون لامبورگینی رسیدن به رکورد تازه فروش دو محصول خود را جشن گرفته است. هشت هزارمین اونتادور که به سفارش یک مشتری ژاپنی در نسخه S رودستر و با خاکستری ساخته شده است. یازده هزارمین هوراکان نیز به سفارش یک مشتری ایتالیایی و با رنگ آبی ساخته شده است.
با ورود هشت هزارمین اونتادور به جاده، فروش این خودرو به دو برابر مدل قبلی خود، مورسیه لاگو نزدیک می‌شود. لامبورگینی با تولید 4099 دستگاه مورسیه لاگو، در 11 مه سال 2010 تولید این اتومبیل را متوقف کرد.
مدل هوراکان اما هنوز نتوانسته به رکورد تولید مدل قبلی خود، گالاردو برسد. این خودروساز ایتالیایی زمانی که تولید این مدل را در نوامبر سال 2013 متوقف کرد، 14022 دستگاه از آن را روانه بازار کرده بود. به تقریب نیمی از خودروهایی که لامبورگینی از سال 1963 تا آن زمان تولید کرده بود.
با وجود این موفقیت‌ها، سوپرکارهای جدید لامبورگینی در راه هستند. این شرکت به صورت رسمی تایید کرده که مدل جایگزین اونتادور در حال طراحی و توسعه است. هنوز جزییاتی از این مدل مشخص نشده است، اما یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی برای آن در نظر گرفته شده که یک یا چند موتور الکتریکی نیز به آن کمک می‌کند.
اما مدل هوراکان تا جایگزین شدن با یک مدل کاملا جدید بیش‌تر فاصله دارد، با این حال لامبورگینی برای آن نیز نقشه‌هایی دارد. قدرت این مدل هنوز از یک موتور V10 تامین خواهد شد، اما سیستم‌های هیبریدی به کمک این مدل نیز خواهد آمد. لامبورگینی مدل‌های تمام چرخ محرک و دیفرانسیل عقب را از یکدیگر جدا خواهد کرد، زیرا ترکیب این دو روی یک خودرو مانند مدل‌های اخیر ب‌ام‌و ام5 و مرسدس-آام‌گ E63 S با اضافه وزنی همراه خواهد شد که برای یک سوپرکار پذیرفتنی نیست.

نظر دهید


در همین زمینه