شبکه‌های اجتماعی

نقابی جدید بر صورت کره‌ای محبوب

فیس‌لیفت اسپورتیج با پاک‌ترین موتور دیزلی کیا

همین یک هفته پیش بود که تصاویر جاسوسی و مشخصات فنی مشکوکی از فیس‌لیفت جدید کیا اسپورتیج در فضای مجازی انتشار یافت و اکنون کیا موتورز، تصاویر رسمی و اطلاعات کامل نسخه ارتقا‌یافته این کراس‌اوور را منتشر کرده است. همان طور که انتظار می‌رفت، تصاویر اینترنتی به اشتراک گذاشته‌شده از اسپورتیج 2019، نسخه GT Line این خودرو با المان‌های ظاهری اسپرت‌تر از گذشته را نشان می‌دهند.
شاید مهم‌ترین تغییر در ظاهر خارجی خودرو، در چراغ‌های پورشه‌مانند جلو خلاصه شده باشد. جایی که لامپ‌های LED با شکل و شمایل همچون یخ‌های مکعبی، جایگزین لنز‌های سابق شده‌اند. تغییر عمده دیگر، قاب پنج ضلعی مه شکن‌های جلو است که حالت عضلانی‌تری به سپر بخشیده‌ است. چراغ‌های روشنایی روز همچون گذشته به صورت دو پکیج چهار تایی در طرفین سپر نصب شده‌اند. جلوپنجره Tiger Nose، به عنوان امضای ثابت طراحان کیا بر روی خودرو‌هایشان، این بار با آپدیت‌های جزئی همراه شده است. شبکه توری مشکی رنگ در این جلوپنجره براق‌تر از قبل به نظر می‌رسد که با گرافیک جدید چراغ‌ها نیز هماهنگ‌تر است. همچنین، اصلاحاتی بر روی دریچه ورودی هوای پایین سپر مشاهده‌ می‌شود که این بخش را برجسته‌تر از قبل نشان می‌دهند.
قسمت جانبی، مورد جدیدی به خود نمی‌بیند و تنها می‌توان به رینگ‌های آلیاژی و اسپرت 19 اینچی، با طرح جدید و اختصاصی برای این تریم اشاره کرد. کیا اعلام کرده است که تمام مدل‌های اسپورتیج 2019 از این پس، با رینگ‌های آلیاژی 16 تا 19 اینچی عرضه می‌شوند. با نگاهی به قسمت عقب خودرو، نمی‌توانیم درباره نکته جدیدی اظهار نظر کنیم، اما باید توجه کرد که چراغ‌های عقب، تغییرات محافظه‌کارانه‌ای را به خود دیده‌اند و دیفیوزر و چراغ‌های روی سپر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.
با قدم نهادن به فضای داخلی اسپورتیج 2019، غربیلک فرمان جدید و تغییر چیدمان ابزارآلات و دکمه‌های سیستم‌ سرگرمی و اطلاع رسانی خودرو شما را سر ذوق می‌آورند. کیا دو تیپ تودوزی جدید، در رنگ‌های خاکستری و مشکی را بر روی این خودرو عرضه می‌کند و این بار، نسخه‌های GT Line نیز به مانند مدل‌های پایین‌تر با حق انتخاب هر دو رنگ و روکش‌ چرمی صندلی‌ها به فروش می‌رسند. تریم چرمی صندلی و دیگر بخش‌های کابین اسپورتیج 2019، از نوع مشکی سفارشی با دوخت قرمز خواهد بود.
اما خبرساز‌ترین تغییر در اسپورتیج جدید، به زیر کاپوت خودرو و قرار گیری پیشرانه 2 لیتری EcoDynamics با پسوند R، باز می‌گردد. این یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ است که به یک ژنراتور هیبرید برای استارت خوردن مجهز شده است و یک باتری 48 وولتی هم این مجموعه را همراهی می‌کند. طبق قوانین و مقررات جدید سازمان تنظیم فرآیند‌های وسایل نقلیه سبک در جهان (WLTP)، میزان CO2 تولیدی اسپورتیج 2019 کاهش یافته است و اکنون رقمی در حدود 4 درصد اعلام شده است.
همچنین شما می‌توانید با پیشرانه 1.7 لیتری CRDi سابق خداحافظی کرده و به جایگزین جدید آن، 1.6 لیتری U3 CRDi سلام کنید. پیشرانه‌ای که گفته می‌شود پاک‌ترین موتور دیزلی ساخت کیاموتورز در طول تاریخ است! این پیشرانه در دو نوع 113 و 134 اسب بخاری عرضه خواهد شد که ورژن قوی‌تر، با سیستم All-Wheel Drive و جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه می‌آید. ناگفته نماند که این پیشرانه به زودی در سال جاری، بر اپتیما‌های مخصوص اروپا هم با نسخه 1.7 لیتری جایگزین می‌شود.
از سایر به روزرسانی‌های انجام گرفته روی اسپورتیج فیس‌لیفت، کروز کنترل هوشمند با اضافه شدن عمل‌گر توقف و حرکت، سیستم تشخیص خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه راننده و نمایشگر دید اطراف برای کمک به راننده در هنگام پارک کردن را می‌توان نام برد. همچنین، تمام اسپورتیج‌های 2019 در بازار اروپا، با آخرین نسخه از نمایشگر 7 اینچی کیا و یا در صورت سفارش، با نمایشگر 8 اینچی بدون قاب عرضه خواهند شد. کیا در سه ماهه سوم 2018، اسپورتیج 2019 را به دست مشتریان می‌رساند.

نظر دهید


در همین زمینه