شبکه‌های اجتماعی

نارضایتی هوندا از فروش آکورد
روتیتر

در گذشته، هوندا آکورد و تویوتا کمری رقبای یکسان و دیرینه‌ای محسوب می‌شدند و مدل هوندا اسپرت‌تر بود و خودروی تویوتا هم راحتی بیشتری داشت اما هر دو خودروهای بسیار خوبی محسوب می‌شدند. البته در نسل جدید، تست‌های زیادی روی هر دو خودرو انجام شده و نتیجه کلی این است که آکورد واقعا خودروی بهتری است و شاید شما فکر کنید که پرچم‌دار سگمنت سدان‌های سایز متوسط، حتما فروش خوبی هم دارد. اما در واقع خلاف آن درست است.
اتوموتیو نیوز در گزارش جدید خود نوشته است که اگرچه نمایندگی‌های هوندا عاشق آکورد هستند اما نمی‌توانند آن را به اندازه کافی بفروشند. تا شروع ماه مارچ، به اندازه فروش 104 روز، در انبارهای خود آکورد داشتند که بیشتر از حد متوسط است. در حالی که تویوتا تا ماه فوریه 55 هزار و 503 دستگاه کمری فروخته بود و رشد 16.1 درصدی را تجربه کرد، هوندا فقط 37 هزار و 430 دستگاه آکورد فروخت که کاهش 12.9 درصدی را نشان می‌داد. نکته تعجب‌برانگیزتر این است که نیسان در همین زمان، 39 هزار و 888 آلتیما فروخته است و در واقع، آکورد در رتبه سوم فروش قرار گرفته است.
طبق مصاحبه‌های اتوموتیو نیوز با نمایندگی‌های هوندا، مشکل اصلی آکورد نبود پیشنهاد‌های لیزینگ مناسب برای این خودرو است. تویوتا اما پیشنهادهای مختلفی را برای فروش کمری در نظر گرفته است. همچنین، آکوردهای قبلی ارزان‌تر بودند و به همین خاطر، خرید یک آکورد جدید گران‌تر از سال 2015 شده است.

البته که فروش آکورد پایین نیست و به حدی نرسیده است که بگوییم برای آن نگران هستیم. آکورد همچنان خودروی بسیار خوبی است و در واقع طبق گفته‌های یکی از نماینده‌ها، «بهترین سدانی است که هوندا تا به حال» تولید کرده است. اما اگر اوضاع به شکل فعلی پیش رود، شاید هوندا هم مجبور شود پیشنهادهای مختلف لیزینگ را برای مشتریان آکورد ارائه دهد.

منبع: خودرونویس

{gallery}61ff86378aa69{/gallery}

نظر دهید


در همین زمینه