شبکه‌های اجتماعی

هوندا e:concept، حرکت هوندا به سمت خودروهای بدون تصادف
Automobile Farsi - 2020 Honda e:concept

شاسی بلند تمام الکتریکی هوندا رونمایی شد

هوندا در نمایشگاه اتومبیل پکن 2020 با نمایش هوندا e:concept، به نوعی برنامه جدید خود را اعلام کرد. هوندا e:concept که یک کراس اوور الکتریکی است، پیش نمایشی از کراس اوور آتی هوندا برای بازار چین است. هوندا در غرفه خود در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی شده را به نمایش درآورد.
دیگر خودروی شاخص غرفه هوندا را می‌توان CR-V PHEV دانست که نخستین خودروی معرفی شده از سوی هوندا در بازار چین است که به پیسرانه پلاگ‌این هیبریدی مجهز شده است.


هوندا علاوه بر معرفی خودروهای الکتریکی و قدم برداشتن به سمت خودروهای الکتریکی، به دو چشم‌انداز خود در سال 2030 اشاره می‌کند. نخست تولید خودروهای بدون کربن و دیگری تولید خودروهایی که تصادف نخواهند کرد. هوندا با استفاده از سامانه‌هایی کمکی راننده که تا پایان سال جاری در چین آزمایش می شوند، قصد دارد به این هدف خود دست پیدا کند.


هوندا e:concept یک خودروی مفهومی است که در آینده تبدیل به نخستین خودروی تمام الکتریکی این شرکت در بازار چین خواهد شد. طراحی کلی هوندا e:concept نشان می‌دهد این خودروساز ژاپنی قصد دارد رقیبی برای نیسان آریا و تسلا مدل Y خلق کند. هوندا سعی کرده با استفاده از چراغ‌های LED باریک در نمای جلو، چهره ای آینده‌نگر برای محصول جدید خود خلق کند. خودرویی که به واسطه پیشرانه الکتریکی‌اش، نیازی به جلوپنجره و ورودی هوای بزرگ ندارد. ویژگی ظاهری دیگر هوندا e:concept، طراحی آن به صورت سه در است، اما باید منتظر ماند و دید آیا نسخه تولید انبوه نیز با همین پیکربندی ارائه می‌شود یا خیر؟
اما تمام چیزی که هوندا برای محصول جدید خود ارائه کرده، ویژگی های ظاهری آن نیست. هوندا e:concept به نسل جدید حسگر‌های این شرکت مجهز شده است. سیستم‌های کمک‌ راننده و گیرنده‌های ADAS تقویت شده و سیستم‌های پیش بینی و ویژگی‌های تصمیم‌گیری برای آن در نظر گرفته شده است.


هوندا می‌گوید سیستم همه کاره ADAS امکان رانندگی ایمن در شرایط پیچیده و متنوع را فراهم می‌کند.
هوندا زمانی برای شروع تولید انبود هوندا e:concept ارائه نکرده، اما این خودرو نباید فاصله زیادی تا خط تولید داشته باشد.

نظر دهید


در همین زمینه