شبکه‌های اجتماعی

کراس‌اوور کوچک لوکس از زبان فرانسوی‌ها

دی‌اس 3 کراس‌بک پیش از نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد

 زمانی که حدود 10 سال پیش سیتروئن از نام دی‌اس برای سری محصولات پرمیوم و لوکس خود استفاده کرد صحبتی از تبدیل شدن آن به برندی مستقل در میان نبود، اما واکنش مثبت بازار به نسل اول این سری از محصولات باعث شد که گروه خودروسازی PSA تصمیم ویژه‌ای برای نام قدیمی دی‌اس بگیرد. در سال 2015 این گروه خودروسازی فرانسوی بر آن شد تا نسل جدید محصولات پرمیوم خود را با برند مستقل دی‌اس و بدون برند سیتروئن به بازار عرضه کند. به این ترتیب سیتروئن نیز سیاستی مشابه تویوتا و هوندا که برندهای مستقل لکسوس و آکورا را برای عرضه محصولات لوکس خود برگزیده‌اند، اتخاذ کرده است. 

نسل جدید محصولات دی‌اس یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. اولین محصول این برند دوست‌داشتنی دی‌اس 7 کراس‌بک بود که اندکی کوچک‌تر از لکسوس NX است. پس از آن اکنون نوبت به دی‌اس 3 کراس‌بک می‌رسد. این اتومبیل تعبیری فرانسوی از سگمنت کراس‌اوورهای کوچک محسوب می‌شود.


لیست بلند پیشرانه‌ها
تمام مدل‌های دی‌اس 3 کراس‌بک از محور محرک جلو برخوردار خواهند بود. در بخش پیشرانه‌ها ماجرای متفاوتی در جریان است و خریداران این کراس‌اوور فرانسوی می‌توانند انتخاب‌های گوناگونی داشته باشند. در مجموع پنج گزینه برای پیشرانه این اتومبیل پیش روی خریداران قرار دارد. سه مورد از آن‌ها نمونه‌های سه سیلندر بنزینی و مجهز به توربوشارژر هستند و دو مورد بعدی هم چهار سیلندرهای دیزلی هستند. قوی‌ترین پیشرانه‌ای که برای دی‌اس 3 کراس‌بک می‌توان انتخاب کرد یک گزینه 153 اسب بخاری بنزینی است که در کنار یک جعبه‌‌دنده اتوماتیک 8 سرعته قرار می‌گیرد. در کنار انتخاب‌های بنزینی و دیزلی که برای این اتومبیل در دسترس است، نسخه‌‌ای تمام‌الکتریکی از آن نیز قابل خریداری است. مدل تمام‌الکتریکی این خودرو با یک شارژ کامل قدرت پیمایش بیش از 300 کیلومتر را دارد و با گشتاور 260 نیوتن‌متری می‌تواند ظرف 8.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
دی‌اس 3 کراس‌بک با انبوهی از فناوری‌های مدرن و سامانه‌های کمک‌راننده عرضه می‌شود که می‌توان به عنوان نمونه به سیستم حفظ خط آن که تا 180 کیلومتر بر ساعت فعال است اشاره کرد.


طراحی متفاوت به سبک دی‌اس
این اتومبیل فرانسوی بدون داشتن طراحی متمایز نمی‌تواند شایسته نام دی‌اس باشد. از این رو طراحی بدنه آن از المان‌های نامعمولی مانند دستگیره‌های در جمع‌شونده، دی‌لایت عمودی و باله کوسه‌مانند در ستون B برخوردار است. می‌توان به لیست جزییات نه چندان عادی این خودرو، جلوپنجره سفید رنگ آن را افزود که با رنگ بدنه سفید در مدل تمام‌‌الکتریکی عرضه می‌شود. طراحی فضای داخلی محصول جدید دی‌اس از ویژ‌گی‌های استثنایی‌تری برخوردار است.  به کار بردن طرح الماس‌شکل در داخل اتاق این خودرو فرم هرم ورودی موزه لوور پاریس را در ذهن تداعی می‌کند که نمای متمایزی به آن می‌بخشد. ادوات و دکمه‌های کنترل تعبیه‌شده در داخل این خودرو با نگاهی آینده‌نگرانه طراحی شده‌اند و تمام جزئیات اتاق آن با استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید شده‌اند.
یکی از ویژگی‌های قابل توجه دی‌اس 3 کراس‌بک انتخاب‌های گوناگون و گسترده‌ای است که برای شخصی‌سازی ظاهر آن پیش روی خریداران قرار دارد. شش تریم اصلی برای این اتومبیل در نظر گرفته شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و نامی که برای این تریم‌ها در نظر گرفته شده به خوبی نشان‌دهنده اصالت فرانسوی آن است. نام این تریم‌ها به ترتیب عبارت‌اند از لا پرمیر، پرفورمنس لاین، مونتمارته، باسیل، ریولی و اوپرا است.

نظر دهید


در همین زمینه