شبکه‌های اجتماعی

بهترین خودروهای 2018: قسمت اول

سالی پربار در دنیای اتومبیل‌ها

 امسال لشکر بزرگی از خودرو‌های بنزینی، دیزلی، هیبریدی و تمام‌الکتریکی یا EV معرفی شدند. اگر ته مانده حسابتان رقم درشتی باشد، بدون شک امسال موفق به خرید خودرو‌های خوبی خواهید شد. هرچند ما تضمین نمی‌کنیم که در انتخاب بهترین مدل دچار سر درگمی نشوید! اما در عوض اطلاعات کاملی از هر مدل را که می‌تواند برای خریدار مفید باشد، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

استلویو کوادریفولیو

قیمت: 65000 یورو
زمان عرضه: تابستان 2018
آلفارومئو با مدل جیولیا کوادریفولیو توانست رکورد‌های بی‌نظیری را در پیست به ثبت برساند. در حقیقت یک محصول آتشین با توانایی‌های حرکتی عجیب و غریب، آن چیزی نبود که ما از آلفا انتظار داشته باشیم، اما گویی این ایتالیایی خوش پوش به تمام رویا‌هایمان رنگ واقعیت بخشیده است. همان موتور 2.9 لیتری دو توربو V6 با گیربکس 8 سرعته خودکار بر روی این نسخه از استلویو نصب شده است. استلویو با این مشخصات فنی، به طرز غیرقابل‌باوری پر شتاب است و به خوبی از خجالت رقیب جهانی خود، پورشه ماکان توربو S در می‌آید.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(17)
آلپاین A110
قیمت: 51000 یورو
زمان عرضه: بهار 2018
از میان خودرو‌های احیا شده، اتومبیلی بهتر از A110 پیدا نخواهید کرد. رقیب آینده پورشه کیمن، در شصتمین سالگرد خود دوباره زنده شده است. اما در حقیقت این یک آلپاین به سبک اسپرت‌های قرن 21 است! شاسی آلومینیومی، دیفرانسیل عقب و شتاب بالا؛ همین سه عبارت برای توصیف آلپاین جدید کافی هستند. نخستین خریداران A110، خودرو خود را در ژوئن دریافت می‌کنند. مدل‌های اولیه از نوع‌های پرفورنمنس و امکانات بالا هستند که هر دستگاه از آن‌ها 51000 یورو می‌ارزد. اما به زودی باید منتظر مدل‌های ارزان‌تر از این اسپرت کوچک هم باشیم.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(15)

آستون مارتین V8 ونتج
قیمت: 120900 یورو
زمان عرضه: اکنون
آستون مارتین علاوه بر کسب جوایز و افتخارات گوناگون، سود 87 میلیون یورویی را در سال 2017 تجربه کرد. بدون شک V8 ونتج جدید هم بخشی از موفقیت‌های امسال آستون خواهد بود. مدل جدید، شاسی آلومینیومی‌اش را از برادر بزرگ خود یعنی DB11 و پیشرانه 4 لیتری V8 را نیز از AMG قرض گرفته است. این پیشرانه با 503 اسب بخار قدرت و 685 نیوتن‌متر گشتاور، هنر صنعتی آلمان‌ها را به رخ می‌کشد. ونتج برای رسیدن از صفر تا 99 کیلومتر بر ساعت، تنها به 3.6 ثانیه نیاز دارد و حیرت انگیز است که تا 313 کیلومتر در ساعت هم سرعت می‌گیرد. با توزیع 50:50 وزن، دیفرانسیل برقی عقب و دمپر‌های هوشمند، ونتج V8 جدید بدون شک در فهرست برترین خودرو‌های اسپرت سال هم قرار می‌گیرد.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(16)

 آئودی Q8

قیمت: 65000 یورو
زمان عرضه: اواخر 2018
سرعت رشد این کلاس از شاسی‌بلند‌ها به شدت بالا است و آئودی هم آخرین سرباز جا مانده از این جنگ را به میدان می‌فرستد. Q8 بزرگ‌ترین عضو خانواده Q خواهد بود: یک SUV لوکس تمام قد با سیستم چهارچرخ محرک که شاید به رقابت با رنج‌روور بپردازد. در زیر پوست Q8 همان پلت‌فرم Q7 قرار خواهد گرفت که این بار از هر جهت رشد یافته است. اما مهم‌ترین تفاوت Q8 با Q7 را می‌توان فرم کوپه‌مانند بدنه و ظاهر ممتازتر دانست. آخرین تصاویر جاسوسی از این خودرو، آن را بسیار نزدیک به نسخه مفهومی Q8 در نمایشگاه دیترویت 2017 نشان می‌دهند. همچنین انتظار داریم که نسخه‌های پلاگ‌این هیبرید و e-Tron نیز از دل Q8 بیرون آیند.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(20)
بنتلی بنتایگا PHEV
قیمت: 150000 یورو
زمان عرضه: پاییز 2018
می‌گویند نسخه هیبریدی شاسی‌بلند بنتلی، نخستین گام در الکتریکی سازی خودرو‌های فوق لوکس است. این بنتلی از موتور V6 بنزینی 3.0 لیتری استفاده می‌کند که در کنار، آن موتور الکتریکی و ژنراتور هم اضافه شده‌اند. بنتایگا PHEV در هر یک کیلومتر، تنها 75 گرم کربن دی‌اکسید آزاد می‌کند و 49 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی می‌پیماید. بنتایگا PHEV اگرچه در ظاهر، تفاوت خاصی با بنتایگای معمولی ندارد اما اگر از تفاوت سوکت شارژ بگذریم، ابزار آلات جدید متناسب با نیاز خودرو‌های هیبردی، رهیاب ماهواره‌ای جدید و اپلیکیشن‌های متفاوت جهت اتصال به موبایل از نقاط تمایز این دو نسخه هستند.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(19)
ب‌ام‌و سری3
قیمت: 28000 یورو
زمان عرضه: زمستان 2018
با وجود خودنمایی شاسی‌بلند‌های خاندان X، سری3 همچنان مهم‌ترین محصول ب‌ام‌و است. سری3 جدید بر اساس همان زبان طراحی سری 5 و 7 جدید عرضه می‌شود. نسل جدید سری3 به اذعان همه، بزرگ‌تر از پدران خود خواهد بود. بر خلاف انتظار، سری3 جدید نه تنها در ظاهر، و بلکه در پایه و پلت‌فرم هم دچار تغییرات اساسی شده است. ب‌ام‌و ادعا می‌کند که در نسل جدید از متریال نوینی برای رسیدن به وزن پایین استفاده کرده است. همچنین باید شاهد به کارگیری پیشرانه‌های کوچک‌تر همچون 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو باشیم. ب‌ام‌و سری5 جدید را به عنوان الگو برای مهندسی و ایمنی سری3 جدید معرفی کرده است.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(14)
ب‌ام‌و X2
قیمت: 30040 یورو
زمان عرضه: اکنون
X2 خودرویی بین یک مینی‌کراس و SUV است که استایل شاسی‌بلند-کوپه آن می‌تواند برای جذب مشتری کفایت کند. ب‌ام‌و به مدلی ارزان‌تر از X6 و X4 محبوب نیاز داشت تا بازه‌های قیمتی بیشتری را پوشش دهد. در عمل باید X2 را مدل کوپه X1 دانست که بر همان شاسی طراحی شده است. اما به نظر می‌آید که X2 در تسخیر قلب قشر جوان، به مراتب موفق‌تر از برادرش باشد. جای اطمینان باقی است که X2 در توانایی‌های حرکتی، چالاک‌تر از X1 ظاهر می‌شود و نکته جالب، این است که با وجود استایل کوپه، فضای اتاق و صندوق همچنان X2 خودرویی مناسب است و کمبود چندانی نسبت به کراس‌اوور‌های معمولی این سگمنت ندارد.

 

AutomobileFa Best Cars 2018(18)

نظر دهید


در همین زمینه