شبکه‌های اجتماعی

هشدار استون‌مارتین به خودروسازان بزرگ

خطر تولید خودروهای یکسان توسط شرکت‌های مختلف

 اندی پالمر، مدیر آستون‌مارتین در کنگره سالانه‌ای که برگزار کننده آن وب‌سایت اتوموتیو نیوز است، نسبت به وضعیت فعلی صنایع خودروسازی در دنیا ابراز نگرانی کرد و نسبت به سیاست‌های آن‌ها با توجه به رشد روزافزون خودروهای الکتریکی و خودران هشدار داد. 

مدیر اجرایی این خودروساز بریتانیایی نسبت به تبدیل شدن خودرو به یک کالای صرف، ابراز نگرانی کرد و گفت این روند باعث انقراض تعدادی از برندهای خودروسازی خواهد شد مگر اینکه متفاوت بودن را آغاز کنند. او همچنین گفت: «من باور دارم که ما در ابتدای فصل پایانی صنایع خودروسازی سنتی هستیم.» در جای دیگر، اندی پالمر با اشاره به این موضوع که سال‌های طولانی مدل کسب و کار شرکت‌های خودروسازی بر اساس تولید با بالاترین تیراژ ممکن و فروش به قیمت پایین شکل گرفته است، گفت: «اما حجم بالای تولیدات بدون سود راهی برای ایجاد یک شرکت پایدار نیست.» 
اندی پالمر معتقد است که جهان نیازی به ده‌ها برندی که محصولات یکسان تولید می‌کنند ندارد و حرکت شرکت‌ها به سمت تولید خودرو به عنوان یک وسیله و کالای صرف خطر بزرگی را در پی دارد. او در ادامه گفت: «در سراسر اروپا بیش از 75 برند خودروسازی وجود دارد، اما تنها چهار شرکت تولیدکننده هواپیما وجود دارد.»
طبعا این نگرانی که محصولات مشابه توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند در مورد آستون‌مارتین وجود ندارد چرا که بر اساس ادعای مطرح‌شده، نام این شرکت همواره به عنوان یک تولیدکننده خودروهای اسپرت لوکس به عنوان یک پیشرو مطرح بوده و خواهد بود.
اندی پالمر در این رویداد مهم همچنین بیان کرد: «مردم هنوز به دنبال احساسات در حرکت خود هستند و این جایی است که تولیدکنندگان خودروهای لوکس مطرح می‌شوند و جایی است که استون مارتین در آن به خوبی می‌درخشد.»
سال گذشته آستون‌مارتین به یک رکورد در فروش محصولات خود دست یافت. میزان فروش این شرکت در سال گذشته با افزایش 58 درصدی به 5,117 دستگاه رسید. آستون‌مارتین با کمک مدل‌های جدید هشت سیلندر DB11 و ونکوییش زاگاتو، برای اولین بار از سال 2010 به سوددهی رسید.

نظر دهید


در همین زمینه