شبکه‌های اجتماعی

مشخصات فنی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس اعلام شد
اتومبیل فارسی - رندر نسل جدید مرسدس بنز کلاس S

رونمایی رسمی در 2 سپتامبر 2020

با نزدیک شدن به دوم سپتامبر 2020، تاریخی که مرسدس بنز برای معرفی رسمی نسل جدید S کلاس تعیین کرده است، اطلاعات بیش‌تری از نسل جدید مرسدس بنز کلاس S منتشر می‌شود.

 

مرسدس بنز تا کنون در چند مرحله تصاویری از نمای خارجی، امکانات و طراحی داخل کابین و اطلاعاتی از برخی تجهیزات ایمنی همچون کیسه‌های هوای ایمنی جدید و جزئیاتی از قوای فنی نسخه AMG این اتومبیل لوکس را منتشر کرده است. این خودروساز در جدیدترین اقدام پیش از رونمایی رسمی این محصول، مشخصات فنی نسل جدید S کلاس را نیز اعلام کرده است. لازم به ذکر است که این مشخصات از سوی مرسدس بنز آمریکا بیان شده و می‌توان این گونه استدلال کرد که مشخصات اعلامی مربوط به نسخه‌های قابل عرضه در بازار ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

نسخه پایه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در بازار آمریکا مدل S500 خواهد بود که به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 429 اسب‌بخار قدرت و 521 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. درکنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی نیز تعبیه شده که می‌تواند به طور موقت 21 اسب‌بخار به توان تولیدی پیشرانه درون‌سوز اضافه کند. مرسدس بنز این سامانه هیبریدی را EQ Boost نامیده است. این پیشرانه در حال حاضر روی بسیاری از مدل‌هایAMG 53 نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، موتور الکتریکی یکپارچه نصب شده با میل لنگ پیشرانه M256 قادر به افزایش 250 نیوتن‌متری گشتاور به صورت موقت و لحظه‌ای است. لازم به ذکر است که این سامانه که در آن سامانه محرک الکتریکی به میل لنگ پیشرانه درون‌سوز متصل بوده و سپس مجموعه موتور الکتریکی و درون‌سوز به جعبه‌‌دنده متصل می‌شود، Integrated Starter-Generator نام دارد.


نسخه قدرتمندتر نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در بازار آمریکا، S580 نام دارد که از یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با کد M176 بهره می‌برد. توان تولیدی این پیشرانه 496 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن نیز 700 نیوتن‌‎متر اعلام شده و مشابه نسخه قبلی. برای این پیشرانه نیز سامانه هیبریدی EQ Boost در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که هر دو نسخه S500 و S580 به صورت استاندارد همراه با سامانه انحصاری 4 چرخ محرک مرسدس بنز موسوم به 4Matic عرضه می‌شوند. نسخه دیگر درنظر گرفته شده برای بازار آمریکا S580e نام دارد که به نوعی نسخه پلاگ‌این هیبرید نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به شمار می‌رود. در این مدل به جای استفاده از پیشرانه 8 سیلندر، از پیشرانه 6 سیلندر خطی مشابه نسخه S500 استفاده شده اما توان خروجی آن به 362 اسب‌بخار محدود شده است. همراه با این پیشرانه، یک موتور الکتریکی 140 اسب‌بخاری نیز تعبیه شده و مجموع خروجی این سامانه هیبریدی به 500 اسب‌‌بخار قدرت و حدود 700 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

برای موتور الکتریکی یاد شده، بسته باتری 28 کیلووات ساعتی انتخاب شده که به کمک آن نسل جدید مرسدس بنز S کلاس قابلیت پیمایش 96 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی دارا است. این مسافت بیش از دو برابر طولانی‌تر از مسافت قابل پیمایش در حالت الکتریکی نسخه هیبریدی نسل فعلی کلاس S یعنی مدل S560e است. مرسدس سعی کرده که اکسل عقب را در ارتفاع پایین‌تری نصب کند تا جانمایی بسته باتری لطمه‌ای به فضای بار مرسدس بنز کلاس S جدید وارد نکند.


نسخه AMG نسل جدید مرسدس بنز S کلاس مجهز به پیشرانه پلاگ‌این هیبرید قادر به تولید بیشینه قدرت 800 اسب‌بخار است. S کلاس جدید نسخه S65 نخواهد داشت و مرسدس از  پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو در میباخ کلاس S استفاده می‌کند که برای اولین بار به سامانه تمام چرخ محرک مجهز می‌شود.

مرسدس بنز تصمیم دارد در خارج از بازار آمریکا، S کلاس جدید را با پیشرانه‌های دیزلی متعددی همچون یک نسخه 6 سیلندر3 لیتری با توانایی تولید 282 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور راهی بازار کند که پیشرانه پایه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در بازار اروپا خواهد بود. از آنجایی که در چین و برخی دیگر از کشورها، مالیات سنگینی مشمول پیشرانه‌های بزرگ و پرحجم می‌شود، مرسدس بنز مجبور به استفاده از پیشرانه 4 سیلندر خواهد بود. به عنوان مثال در کشور چین، مرسدس بنز CLS با مدل CLS260 که مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری با توانایی تولید 184 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور است و G350 همراه با پیشرانه 2 لیتری که توانایی تولید 299 اسب‌‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد عرضه می‌شود.

 

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دارای یک نسخه کاملا برقی است که EQS نام دارد و در سال 2021 عرضه خواهد شد. این نسخه توانایی پیمایش  700 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل دارا است.

نظر دهید


در همین زمینه