شبکه‌های اجتماعی

فروش خیره کننده رقیب 4000 دلاری تسلا مدل 3
Automobile Farsi - 2020 Wuling HongGuang Mini EV

استقبال چینی‌ها از وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV

وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV که چند ماه پیش توسط جوینت‌ونچر سایک- جی‌ام – وولینگ رونمایی شده بود، با استقبال گسترده در بازار اتومبیل چین مواجه شده است.
ابعاد این خودروی الکتریکی کوچک، فقط 2917، 1493 و 1621 میلی‌متر (طول، عرض و ارتفاع) است و فاصله بین دو محور آن 1940 میلی‌متر است. وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV فوق‌العاده جمع‌وجور، قیمت بسیار ارزانی نیز دارد. به گونه‌ای که چینی‌ها می‌توانند آن را تنها با 28800 یوآن که به تقریب با 4104 دلار برابر است، خریداری کنند. نسخه گران‌تر هونگ‌گوانگ مینی EV‌ نیز 38800 یوآن قیمت دارد که حدودا معادل 5500 دلار است.


سایت Gasgoo در گزارشی آورده است که از زمان رونمایی وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV تا کنون بیش از 50.000 دستگاه از آن فروخته شده است. عددی بسیار چشم‌گیر، آن‌ هم زمانی که تصور می‌شود بازار خودروهای با انرژی پاک در چین با بحران مواجه شده است. میزان سفارش‌های هونگ‌گوانگ مینی EV‌ در هفته نخست 7346 دستگاه بوده که در مدت 20 روز از 15000 دستگاه عبور می‌کند.
احتمالا وولینگ قصد دارد با این اسلحه کوچک ساخت چین، در میزان فروش خودروهای الکتریکی از تسلا مدل 3 پیشی بگیرد.


برای فروش و بازاریابی وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV‌، این جوینت ونچر حدود 100 نمایندگی در سراسر چین تاسیس کرده که بسیاری از آن‌ها در نقاط پرترافیک شهرهای شلوغ و پرتردد در نظر گرفته شده است و به مشتری‌ها اجازه می‌دهند تا رانندگی با این خودروی کوچک را در شرایط واقعی تجربه کنند.
وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV از یک موتور الکتریکی 27 اسب‌بخاری نیرو می‌گیرد که به یک بسته باتری کوچک 13.8 کیلووات‌ساعتی متصل شده است. در حالی که این مجموعه پیشرانه با گشتاور 85 نیوتن‌متری به وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV اجازه می‌دهد حداکثر تا 100 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد، هر بار شارژ آن اجازه پیمایش حدود 200 کیلومتری را بپیماید. مسافتی بسیار بیش‌تر از آن که ساکنان شهرهای شلوغ روزانه طی می‌کنند.


اگرچه وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV بسیار کوچک است، فضا برای نشستن چهار سرنشین را دارد، هرچند اگر قصد داشته باشید با آن به خرید بروید، باید برای قرار دادن خریدهای خود در خودرو، صندلی‌های ردیف عقب آن را بخوابانید. در این صورت 741 لیتر فضا برای قرار دادن اشیا پیش روی شما است که فضایی بیش‌تر از صندوق بار یک سدان کلاس C است.

نظر دهید


در همین زمینه