شبکه‌های اجتماعی

کدام اتومبیل الکتریکی اقتصادی عملکرد فنی بهتری دارد؟ / رقابتی داغ میان 6 خودروی برقی اقتصادی
اتومبیل فارسی - رقابت میان 6 خودروی اقتصادی برقی

رقابت درگ و تست ترمز میان 6 اقتصادی پر ادعا

 

 

خودروهای برقی عموما با هدف کارآیی بالا، آلایندگی صفر، حذف سوخت‌های فسیلی از چرخه زندگی انسان و همچنین تولید الایندگی صوتی کم وارد بازار خودروی جهان شدند. اما پس از مدتی بسیاری از این خودروهای برقی از یک اتومبیل اقتصادی برای مصارف روزمره به خودروهایی بسیار پربازده با عملکرد فنی و شتاب خیره کننده‌ تبدیل شدند. به طوری که بسیاری از سازندگان خودروهای سوپراسپرت و هایپرکارها نیز به این بخش از بازار وارد شده‌اند. با این تغییرات، حال ما با خودروهای بسیار قوی و پربازده‌ای روبرو هستیم که کم‌تر اتومبیل بنزینی می‌تواند در برابر آن‌ها قد علم کند.

 

در ویدیوی زیر 6 خودروی برقی حاضر در بازار اروپا شامل رنو زوئی ZE40، رنو زوئی ZE50، هیوندای کونا الکتریکی، مینی کوپر SE، اسمارت فورتو EQ و ب‌ام‌و i3s در برابر یکدیگر قرار گرفته و در یک رقابت درگ به چالش کشیده شده‌اند. این درگ توسط وبسایت Motor1 در ترکیه برگزار شده است.

در این ویدیو  ابتدا خودروها از حالت سکون تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرند و این سرعت را برای 400 متر حفظ می‌کنند. سپس رانندگان برای 600 متر بعدی از پتانسیل کامل پیشرانه‌های الکتریکی خودروها استفاده می‌کنند تا نهایت عملکرد آن‌ها به چالش کشیده شود. در این رقابت هیوندای کونا الکتریکی، مینی کوپر SE و ب‌ام‌و i3s بسیار سریع‌تر از رنو زوئی و اسمارت فورتو EQ ظاهر شدند.

لازم به ذکر است که در این آزمون، تست عملکرد ترمز نیز انجام شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه