شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌ به دنبال تولید سالانه صد هزار خودروی الکتریکی

در گفت و گو با یک وب‌سایت آلمانی مطرح شد

 چند سالی است که اتومبیل‌سازان بزرگ به فکر توسعه و تولید خودروهای الکتریکی و کم‌آلاینده افتاده‌اند و حتی شرکت‌های نوپا با عرضه محصولات تمام‌الکتریکی حضور خود را در این صنعت اعلام کرده‌اند. امروز دیگر اهمیت و جایگاه استراتژیک خودروهای پاک در آینده صنعت خودرو بر کسی پوشیده نیست و هر روز یک قدم به فراگیر شدن این گونه اتومبیل‌ها نزدیک‌تر می‌شویم. برای رسیدن به اهداف این‌چنینی و تولید خودروهای الکتریکی که از آخرین فناوری‌های مدرن بهره می‌برند، نیاز به تجهیزات جدید نیز وجود دارد و کارخانه‌های سنتی نمی‌توانند به خوبی پاسخ‌گوی تولید این محصولات آینده‌نگرانه باشند.

فولکس‌واگن که مدتی با رسوایی دیزل‌گیت دست و پنجه نرم می‌کرد و با اعتبار و آبرویی در خطر مواجه بود، برنامه گسترده‌ای برای تولید خودروهای الکتریکی پاک در سر دارد. شاید عملکرد مثبت فولکس‌واگن در زمینه اتومبیل‌های الکتریکی بخشی از اعتبار از دست رفته این غول خودروسازی را باز گرداند، اما تولید این گونه‌ خودروها نیاز به زیرساخت‌های مدرن و پیشرفته نیز دارد. به همین منظور این خودروساز آلمانی قصد دارد تا در نخستین کارخانه محصولات الکتریکی خود به تولید 100،000 دستگاه اتومبیل بپردازد. کارخانه زویکاو فولکس‌واگن با سرمایه‌گذاری گسترده این شرکت تبدیل به محل تولید خودروهای تمام‌الکتریکی خواهد شد. هدف نهایی فولکس‌واگن در این کارخانه رسیدن به تیراژ 100 هزار دستگاهی تا سال 2020 است.
این اطلاعات توسط عضو هیات E-mobility توماس اولبریخ در مصاحبه‌ای با وب‌سایت هاندلسبلات منتشر شد و همزمان با تایید محل کارخانه‌ای که مسئولیت توسعه محصولات تمام‌الکتریکی را بر عهده خواهد داشت، از اهمیت کارخانه زویکاو در برداشتن قدم‌های اولیه این پروژه در چندسال آینده گفت. وی افزود: "در نیمه دهه 2020 ظرفیت تولید 100 درصدی خودروهای بنزینی به طور کامل به تولید نمونه‌های تمام‌الکتریکی  اختصاص خواهد یافت." توماس اولبریخ همچنین مطرح کرد که تغییرات مشابه‌ای در دیگر کارخانه‌های فولکس‌واگن در سراسر دنیا که تعداد آن‌ها به 16 عدد می‌رسد، رقم خواهد خورد. هر کدام از کارخانه‌های فولکس‌واگن به تولید تعدادی از محصولات تمام‌الکتریکی این شرکت که بر پایه پلتفرم MEB توسعه یافته‌اند خواهد پرداخت.

نظر دهید


در همین زمینه