شبکه‌های اجتماعی

آخرین نسل اتومبیل‌های درون‌سوز

در کنفرانسی توسط فولکس‌واگن مطرح شد

 غول خودروسازی آلمانی در جدیدترین تعهد‌نامه سبز خود برای جبران رسوایی بزرگ دیزل‌گیت،  نسل بعدی اتومبیل‎های مجهز به پیشرانه‌های درون‌سوز خود را از سال 2026 وارد بازار خواهد کرد. فولکس‌واگن ماه گذشته از سرمایه‌‌گذاری 44 میلیارد یورویی تا سال 2023 در بخش اتومبیل‌های الکتریکی خبر داد. این شرکت اعلام کرد برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های مربوط به آلایندگی‌ها طبق توافق‌نامه اقلیمی پاریس 2015 تا سال 2050 محصولات بنزینی و دیزلی خود را از رده خارج خواهد کرد.
میشل یوست مدیر استراتژی‌ فولکس‌واگن در کنفرانسی که در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در ولفسبورگ آلمان برگزار شد اعلام کرد که متخصصین و کارمندان این شرکت مشغول کار روی آخرین پلتفرم اتومبیل‌هایی که دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند، هستند. وی همچنین افزود: "خوش‌بختانه ما در حال کم‌رنگ کردن نقش پیشرانه‌های درون‌سوز به کم‌ترین میزان ممکن هستیم."


این گروه خودروسازی عظیم که گستره قابل توجه‌ای از برندهای خودرویی اروپایی از آئودی و پورشه لوکس تا سئات و اشکودای اقتصادی و ارزان را در زیر مجموعه خود جای داده از هدف جاه‌طلبانه خود برای عرضه 50 محصول الکتریکی تا سال 2025 به جای 6 نمونه امروزی خبر داده است. یوست اعلام کرد که آخرین نسل از خودروهای درون‌سوز از سال 2026 عرضه خواهند شد و گمان می‌رود آخرین اتومبیلی که از یک پیشرانه درون‌سوز سود می‌برد در سال 2040 به فروش برسد.
بر اساس برنامه‌ای که فولکس‌واگن در ماه نوامبر آن را تحت عنوان "تهاجم الکتریکی" ارائه داد، این شرکت تمرکز خود را بر اتومبیل‌های الکتریکی، خودران، اتومبیل‌های هوشمند آنلاین و همچنین سرویس‌های حمل‌و‌نقل مانند اشتراک خودرو قرار خواهد داد. این حرکت و برنامه‌ریزی نشان از عزم جدی فولکس‌واگن برای کم‌کردن فاصله با رقیب‌های آسیایی و آمریکایی مثل تسلا دارد.


در سال 2011 فولکس‌واگن برای استفاده از نرم‌افزاری غیرقانونی در 11 میلیون دستگاه از محصولاتش برای تقلب در آزمون‌های آلایندگی متهم شد. دیزل‌گیت باعث کشف تخلف‌های مشابهی در سایر شرکت‌ها شد و به اعتبار جهانی صنعت خودرو لطمه زد. رسوایی دیزل‌گیت هزینه‌ای بالغ بر 28 میلیارد یورو بر فولکس‌واگن تحمیل کرد که شامل بازخرید محصولاتش از مشتریان و پرداخت جریمه‌ها می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه