شبکه‌های اجتماعی

همکاری سوزوکی و تویوتا در تولید خودرو‌های پاک

توافق سبز

آن‌ها تمرکز اصلی خود را روی بازار هندوستان و سپس سایر کشور‌های در حال توسعه گذاشته‌اند. هفته گذشته بود که تویوتا و سوزوکی در مرحله جدیدی از همکاری‌های دو جانبه خود، بر سرمایه‌گذاری مشترک در توسعه پیشرانه‌های سبز به توافق رسیدند. بازار‌های هدف آن‌ها با هند و آفریقا شروع می‌شود و سپس به سایر کشور‌ها نیز سرایت می‌کند.
مسئله‌ای که بلافاصله پس از این توافق مطرح شد، چگونه تویوتا و Denso، تامین‌کننده اصلی قطعات این کمپانی، پشتیبانی تکنولوژیک را برای کمک به سوزوکی در توسعه وسایل نقلیه کم‌مصرف و پربازده فراهم می‌کنند. دو شرکت همچنین می‌تواند بررسی کنند که کدام یک از محصولات سوزوکی قابلیت تولید در Toyota Kyloskar Motor، سایت اختصاصی تویوتا در هند را دارد. قطعا هر وسیله نقلیه ساخته‌شده با برند سوزوکی در این کارخانه، امکان بازاریابی هم‌زمان از کانال‌های فروش هر دو برند را در خاک هندوستان خواهد داشت.
در نهایت بحث میان دو خودروساز ژاپنی به اینجا ختم می‌شود که چه مدل‌هایی را می‌توان از سایت هند به قاره آفریقا و دیگر بازار‌های نو ظهور صادر کرد. این اتومبیل‌ها از طریق نمایندگی‌ها و شوروم‌های رسمی تویوتا و سوزوکی در بازار‌های هدف به فروش می‌رسند. در حقیقت این آخرین اعلامیه، بر پایه مشارکتی است که از سال 2016 به این سو شکل گرفته است و بر سه محور ایمنی، وسایل نقلیه سبز و فناوری اطلاعات می‌چرخد. تویوتا به عنوان مهره بزرگ‌تر این مشارکت، به تازگی توانسته است سوزوکی را پس از سال‌ها به عنوان پیش‌آهنگ بازار خودرو هند، پشت سر بگذارد. شکست و تحقیر برند ماروتی سوزوکی، یکی از زیر مجموعه‌های اکونومیک سوزوکی ژاپن، سبب شد تا خودروسازان بسیاری برای گرفتن سهم سوزوکی در این بازار بکر، دندان طمع را تیز کنند.
آمار رسمی وب‌سایت Best Selling Cars Blog نشان می‌دهد که از 3,226,162 دستگاه اتومبیل فروخته شده در سال 2017 در بازار هندوستان، به استثنای خودرو‌های کار و تجاری کوچک، 49.2 درصد را محصولات ماروتی سوزوکی تشکیل می‌دهند. کامپکت‌های اقتصادی هیوندای هم رتبه دوم را به دست آورده‌اند و تویوتا نیز در جمع 10 برند پرفروش این بازار قرار دارد که البته سهم آن در طول سال‌های گذشته، به طور متوالی در حال افزایش است. 10 خودرو پر فروش هند، به طور کامل از محصولات ماروتی سوزوکی و هیوندای هستند که البته رتبه 1 تا 5 نیز با اختلاف زیاد در انحصار ماروتی قرار دارد. ناگفته نماند که سوزوکی ژاپن 56 درصد از سهام ماروتی هندوستان را در اختیار دارد.
مدل‌های پر فروش ماروتی سوزوکی را محصولات مدرن این شرکت تشکیل می‌دهند که از میان آن‌ها می‌توان به Baleno، Ignis، S-Cross و مدل‌های متفاوتی همچون DZire و سوییفت سدان اشاره کرد. نسخه‌های به روز شده از محصولات قدیمی همچون Alto K10 (که در سال 2000 عرضه شد) و Wagon R نیز سهم بالایی را در این بازار پر هیاهو به خود اختصاص داده‌اند.
با این حال به نظر می‌رسد که تویوتا می‌تواند برای ماروتی سوزوکی که در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، به مثابه یک فرشته نجات ظاهر شود و با به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تخصص خود در زمینه تولید خودرو‌های هیبرید و هیدروژنی، جایگاه این برند دو رگه را از جنبه تکنولوژی و تجاری ارتقا دهد.

نظر دهید


در همین زمینه