شبکه‌های اجتماعی

مفهومی تمام‌الکتریکی با الهام از 504 کوپه

پژو ای-لجند پیش از نمایشگاه پاریس معرفی شد

 پژو به تازگی با انتشار تصاویری اقدام به معرفی یک اتومبیل مفهومی کرده که با الهام از یکی از محصولات گذشته و خوش‌نام این خودروساز فرانسوی شکل گرفته است. این خودرو که E-Legend Concept نامیده شده نمونه‌ای تمام‌الکتریکی است که می‌تواند به عنوان راه حلی برای آینده صنعت خودرو از سوی پژو در نظر گرفته شود.


طراحی هوشمندانه
طراحی خارجی این پژو در بخش‌های مشخصی بازتابی است از محصولات گذشته و پرافتخار این خودروساز و همزمان با استفاده از برخی المان‌ها سعی در القای نگرش خردمندانه‌اش نسبت به آینده دارد. چراغ‌های دو تکه در جلو و  پره‌های عمودی سه تکه چراغ‌های عقب در نگاه اول به سرعت بیننده را به یاد 504 کوپه معروف می‌اندازد. از طرفی استفاده از فلاپ‌ها و اسپلیترهای مدرن در کنار فرم‌های نوین به‌ کار رفته در بدنه ظاهری پیشرفته و جدید به محصول مفهومی پژو بخشیده است.
طراحی کابین این اتومبیل نیز به پیروی از نمای بیرونی آن به دنبال یادآوری گذشته با استفاده از ابزارهای مدرن است. روکش مخمل استفاده شده در اتاق E-Legend Concept فضای گرم و آشنایی برای آن ایجاد کرده و این در حالی است که تجهیز این پژو به انبوهی از فناوری‌های مدرن و بهره‌گیری از 16 صفحه نمایش مختلف در جای جای اتاق آن، این خودرو را برای ورود به خیابان‌هایی که مملو از اتومبیل‌های تمام‌خودران و هوشمند هستند، آماده می‌کند. همچنین در حالت رانندگی تمام‌خودکار فرمان این اتومبیل می‌تواند جمع شده و در داخل کنسول قرار بگیرد.


قدرت پیشرانه
در زیر پوشش فلزی درخشان این اتومبیل مفهومی فرانسوی خبری از پیشرانه‌های درون‌سوز نیست ولی در عوض یک الکتروموتور قدرتمند با 456 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه تامین نیروی آن را بر عهده دارد. بر روی کاغذ این میزان قدرت و گشتاور می‌تواند شتاب صفر تا صد 4 ثانیه‌ای را برای این پژو محقق سازد. به لطف وجود مجموعه باتری‌ها با ظرفیت 100 کیلووات‌ساعت بر اساس استاندارد اروپایی WLTP  تخمین زده می‌شود این محصول پژو قادر به طی مسافت حدود 600 کیلومتری با یک شارژ باشد.
پژو از اهمیت سامانه‌های خودران و هوشمند در آینده خودروسازی به خوبی آگاه است، اما سیستم‌های اینچنینی تنها گزینه برای کانسپت جدید این شرکت نخواهند بود. پژو ای-لجند کانسپت دو حالت رانندگی خودران و دو حالت دستی را برای راننده میسر خواهد ساخت. حضور این اتومبیل کانسپت می‌تواند رنگ و لعاب هیجان‌انگیزی به نمایشگاه خودروی پاریس 2018 ببخشد.

نظر دهید


در همین زمینه