شبکه‌های اجتماعی

PSA تا سال 2025 بیش از 40 مدل هیبریدی عرضه خواهد کرد

به بهانه معرفی اوپل گرندلند X

پی‌اس‌ای به عنوان مالک شرکت اوپل واکسهال اتومبیل جدید پلاگ‌این هیبرید این شرکت را تنها یک روز پس از اعلام تاریخ رونمایی نسخه تمام‌الکتریکی اوپل کورسا که در 14 خرداد ماه 1398 انجام خواهد شد معرفی کرد. این مدل جدید که بر اساس پلت‌فرم پژو 3008 ساخته شده در سال آینده میلادی (2020) به بازار عرضه خواهد شد.
اوپل گرندلندX هیبرید4 از دو پیشرانه الکتریکی 80 کیلوواتی بهره می‌برد که با پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری در این اتومبیل ترکیب شده و در مجموع اوپل گرندلندX هیبرید4، 300 اسب‌بخار قدرت دارد. ظرفیت باتری‌های لیتیومی استفاده شده در این اوپل 13.2 کیلووات است و قدرت پیمایش حداکثر 50 کیلومتر را در حالت تمام‌الکتریکی برای این اوپل فراهم می‌کند.
گرندلندX هیبریدی از چهار حالت مختلف رانندگی برخوردار است که شامل ‌تمام‌الکتریکی، هیبریدی، تمام‌چرخ محرک و اسپرت ساخته شده است که بر اساس خواسته مشتری سفارشی سازی خواهد شد. در ترافیک معمول اتومبیل به طور اتوماتیک سرعت را کم کرده تا توقف کامل داشته باشد. شعار اوپل برای استفاده از این تکنولوژی شعار رانندگی با یک پدال را داده است.
اضافه بر اوپل گرندلندX هیبرید4 و اوپل آمپرا که در نسخه الکتریکی ساخته شده و به بازار عرضه خواهد شد، اوپل واکسهال قصد دارد تا در آینده اوپل کورسا، دو ون اوپل ظفیرا لایف و اوپل ویوارو و همچنین موکا X از محصولات واکسهال را به صورت الکتریکی عرضه کند. این در راستای تبدیل اپل واکسهال به یک برند الکتریکی تا سال 2024 است.
پی‌اس‌ای به عنوان شرکت مادر اپل وکسهال قصد دارد با شرکت‌های زیرمجموعه خود تا سال 2025 بیش از 40 مدل الکتریکی به بازار عرضه کند. برندهای زیرمجموعه PSA حرکت پرشتابی در این راستا آغاز کرده‌اند که اولین آن تولید مدل هیبریدی DS7 کراس‌بک بود و پس از آن پژو از نسخه هیبریدی دو مدل 3008 و 5008 رونمایی کرد و سیتروئن، C5 Aircross هیبریدی را تولید کرده و دست آخر اوپل با گرندلندX پا به عرصه خودروهای هیبریدی گذاشته است.

نظر دهید


در همین زمینه