شبکه‌های اجتماعی

الکتریکی نوستالژیک

ایده‌ای متفاوت از استونی

در صنعت خودروسازی در دهه‌های گذشته، کم‌تر نامی از کشور استونی به میان آمده است، اما معرفی Nobe 100 بهانه‌ای دوست‌داشتنی است برای آن که نام این کشور نیز در مباحث خودرویی وارد شود. رومان مولجار، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Nobe است که با رونمایی از ایده خاص خود موفق شد توجه بسیاری را به خود جلب کند.
خودروی مورد بحث ما یک نمونه تمام الکتریکی و سه چرخ است که طراحی آن کاملا با خودروهای دهه 60 و 70 میلادی مطابقت دارد. طراحی بدنه این خودرو را می‌توان بی‌نقص توصیف کرد چرا که با استفاده از المان‌های رایج دهه‌های گذشته مانند گلگیر عقب پوشیده، آینه‌های جانبی کرومی، فرم و انحنای خاص شیشه‌ها، چراغ‌های گرد با حاشیه کروم در جلو و در کل طراحی قطره مانند که استادانه اجرا شده، همگی به خوبی یادآور سال‌های طلایی این صنعت هستند. این ترکیب خلاقانه در محیط داخل اتاق نیز از رویکرد مشابهی در طراحی بهره‌مند بوده و این موضوع از فرمان سفید، آمپرهای فلزی، دستگیره‌های کرومی و تزیینات چوبی این موضوع را تداعی می‌کند.
ابعاد کوچک Nobe 100 شعاع دور بسیار عالی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و همچنین، پارک کردن این خودرو در فضای پارک محدود امتیاز مهمی محسوب می‌شود. این خودرو در دسته خودروهای سه چرخه قرار می‌گیرد و به عنوان موتورسیکلت در دسترس شهروندان خواهد بود. این خودرو همچنین نیمه کانورتیبل است و می‌توان سقف آن را جدا کرد. به این ترتیب Nobe 100 اولین خودروی الکتریکی کابریولت نیز محسوب می‌شود. Nobe 100 برای سه سرنشین فضای کافی دارد و فضای بار محدودی در قسمت عقب خودرو تعبیه شده است.
البته تمام ویژگی‌های مثبت این خودرو به ظاهر و طراحی آن خلاصه نمی‌شود. جدا  از این موضوع که این خودروی الکتریکی هیچ آلایندگی تولید نمی‌کند، شرکت Nobe  مدعی است که تمام قطعات این خودرو قابل بازیافت هستند. تا کنون جزییاتی از قدرت و خروجی این خودرو منتشر نشده، اما گفته می‌شود Nobe 100 قادر است تا با یک شارژ کامل مسافتی به طول 220 کیلومتر را بپیماید. حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و می‌توان باتری این خودرو را ظرف دو ساعت به طور کامل شارژ کرد و اگر نگران میزان پیمایش آن باشید، می‌توانید بسته باتری‌های اضافی را نیز برای خودروی خود داشته باشید. از آن جا که هر سه چرخ این خودرو محرک هستند، پایداری و فرمان‌پذیری تحسین‌برانگیزی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.
کسانی که موافق به تولید رسیدن این خودروی دوست‌داشتنی هستند، می‌توانند با شرکت در کمپین جمع‌آوری سرمایه برای این خودرو شرکت کنند و زمانی که سرمایه جمع‌آوری شده به یک میلیون یورو برسد، Nobe 100 به سمت مراحل اولیه تولید حرکت خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه