شبکه‌های اجتماعی

UX 300e  در گوانگجو معرفی شد

با اولین لکسوس تمام‌الکتریکی آشنا شوید

 روز گذشته شاخه لوکس تویوتا یعنی لکسوس، با معرفی نخستین محصول تمام‌الکتریکی‌اش در گوانگجوی چین، ورود خود به میدان جدیدی در صنعت خودرو را اعلام کرد. UX 300e کراس‌اووری است که بر پایه پلتفرم GA-C تویوتا توسعه یافته و صرف‌نظر از تغییرات فنی، شباهت بسیاری به نمونه معمولی لکسوس UX دارد. این اتومبیل نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه الکتریکی که روی محور جلوی آن تعبیه شده به دست می‌آورد.
    قدرت UX الکتریکی 201 اسب بخار و گشتاور آن 300 نیوتن‌متر اعلام شده است. این کراس‌اوور تمام‌الکتریکی انرژی الکتریکی خود را از مجموعه‌باتری‌هایی که در کف اتومبیل جای‌ داده شده‌اند و ظرفیتی برابر با 54.3 کیلووات‌ساعت دارند تامین می‌کند. در مجموع ظرفیت پیمایش این لکسوس با یک شارژ کامل بر اساس سیکل قدیمی NEDC کیلومتر اعلام شده که انتظار می‌رود در عمل این عدد مقدار کم‌تری باشد. تغییرات نسخه الکتریکی UX تنها به مجموعه انتقال قدرت آن محدود نمی‌شود و لکسوس برای بهبود کیفیت و تجربه سواری این اتومبیل دست به اقدامات دیگری نیز زده است. افزودن بست‌ها و اتصال‌های بیشتر به ساختار آن و بهینه‌سازی دمپر کمک‌فنرها به منظور فراهم آوردن عملکردی متناسب با سامانه انتقال قدرت جدید این خودرو انجام شده است. از سوی دیگر لکسوس با افزودن عایق‌های بیشتر سکوت و آرامش بیشتری را برای کابین این محصول خود فراهم کرده است.
    در این نسخه از لکسوس UX برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر از چرخ‌های آیرودینامیک‌تری استفاده شده است. همچنین در باک بنزین جای خود را به یک درگاه شارژ داده است. UX تمام‌الکتریکی ابتدا در بازارهای اروپا و چین حضور پیدا خواهد کرد و پس از آن در ژاپن عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این محصول لکسوس در بازار آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد.
    این نخستین گام عملی و رسمی لکسوس است که برای ورود به بازار اتومبیل‌های تمام‌الکتریکی بر می‌دارد. این خودروساز ژاپنی با تکیه بر تجربه‌های خود در زمینه خودروهای هیبریدی، UX تمام‌الکتریکی را معرفی کرده است. می‌توان چنین گفت که این شرکت برای تصاحب بازار آینده صنعت خودرو که بسیاری بر این باورند که پیشرانه‌های درون‌سوز در آن جایی ندارند در حال برنامه‌ریزی و اقدام است.

نظر دهید


در همین زمینه