شبکه‌های اجتماعی

هیوندای در حال آماده‌سازی اتومبیل تمام الکتریکی Ioniq 5 برای رونمایی است
اتومبیل فارسی - آیونیک 5

تصمیم هیوندای برای عرضه سه محصول با برند Ioniq 

 

 

شش سال پیش نام جنسیس به عنوان نشانی و برندی مستقل و زیر مجموعه شرکت هیوندای شکل گرفت. هدف از ایجاد این برند، تولید خودروهای لوکس و پریمیوم با نشانی متفاوت با محصولات اقتصادی این خودروساز کره‌ای بود. حال به نظر می‌رسد که تغییر و تحولی مشابه با جنسیس در انتظار  نشان Ioniq است.

Ioniq 5 یک خودروی برقی کراس هاچ بک خواهد بود که قرار است در ماه فوریه سال جاری میلادی به طور رسمی معرفی شود و هیوندای در حال حاضر در حال آماده شدن برای رونمایی این محصول و انتشار تیزرهای آن است. Ioniq 5 در واقع نسخه تولید انبود مدل مفهومی هیوندای 45 است که به نوبه خود براساس هیوندای پانی 1974 ساخته شده است. 

 

     بخوانید >  معرفی برند آیونیک از سوی هیوندای برای تولید خودروهای برقی

 

Ioniq 5 کراس هاچ بک اولین نسخه تولیدی بر اساس پلت‌فرم الکتریکی E-GMP این شرکت خواهد بود که محور محرکه عقب است. امکان شارژ  بسیار سریع از سریعترین درگاه‌های شارژ با ولتاژ 800 ولت و توان 350 کیلووات برای این پلتفرم فراهم شده است. در این حالت، باتری می تواند در مدت زمان 5 دقیقه به اندازه پیمایش 100 کیلومتر مسافت  شارژ شود. همچنین Ioniq 5 دارای درگاه‌هایی برای اتصال وسایل برقی با ظرفیت حداکثر 3.5 کیلووات است. در ادامه و پس از رونمایی از Ioniq 5 قرار است که سدان بزرگ الکتریکی با نام Ioniq 6 و کراس‌اوور با نام Ioniq 7 نیز از سوی این خودروساز معرفی شوند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه