شبکه‌های اجتماعی

پیمایش بیشتر با هایپرمایلینگ در خودروهای الکتریکی

هایپرمایلینگ چیست؟

هایپرمایلینگ کلمه‌ای است که برای توصیف تکنیک‌های به‌کارگیری شده توسط رانندگان برای رسیدن به حداکثر میزان مسافت طی شده با کم‌ترین میزان سوخت استفاده می‌شود، این اصطلاح از اوایل سال 2000میلادی اختراع شد و پس از آن به اصطلاحی فراگیر تبدیل شد که بحران مالی بر اقتصاد مردم فشار آورد و قیمت بنزین افزایش یافت و ناخودآگاه بهره‌وری را بالا برد.
از آن زمان بود که خودروسازان هم به فکر بهره‌وری در مصرف سوخت افتادند و استفاده از برق بر سر زبان‌ها افتاد، تاکنون همیشه استفاده از برق و باطری برای خودرو اضطراب پایان شارژ و میزان مسافت طی شده را به همراه داشته‌است و خودروسازان همیشه در رقابت برای بالا بردن کیفیت باطری‌ها هستند.
نگرانی‌ها برای خودروهای الکتریکی فعلی نیاز روزانه به شارژ، میزان مسافت طی شده در هر بار شارژ و معطلی برای شارژ کامل در ایستگاه شارژ خودرو است. پس چگونه می‌توان از میزان مسافت طی شده بیشتری از اتومبیل الکتریکی خود استفاده کرد؟

 

مقاومت در برابر باد
یکی از بزرگ‌ترین دشمن‌های قدرت اتومبیل برای رکورد بیشترین حد مسافت طی شده باد و نیروهای وارده به خودرو است، زمانی که باد خودرو را به عقب می‌کشد برق مورد نیاز چرخ‌ها برای حفظ سرعت مورد نظر افزایش می‌یابد در نتیجه خودرو به پیمایش کمتری را تجربه می‌کند. یکی از مهمترین عوامل موثر بر مقاومت باد طراحی اتومبیل است، خودروسازان معمولا در طراحی این مسئله را به خوبی در نظر می‌گیرند اما لوازم جانبی نصب شده بعد از فروش آن طراحی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
بنابراین اولین کار برای حفظ محدوده پیمایش حفظ طراحی اتومبیل در حالت کارخانه است همچنین بالا یا پایین بودن شیشه خودرو در مسیر بر فشار باد بر خودرو موثر است.


مقاومت جاده
درست همان‌طور که هوا با حرکت رو به جلو خودرو در تضاد است، جاده نیز به همین روش عمل ‌می‌کند. خودروهای الکتریکی گشتاور بیش‌تری را ارائه می‌دهند که به تنش بیشتر بر روی لاستیک‌ها می‌انجامد. به طوری‌که اتصالات معمولی باعث می‌شود آن‌ها سریع‌تر فرسوده شوند، یک تایر فرسوده انرژی بیشتری از خودرو برای حفظ تعادل از خودرو می‌گیرد. پیش از این خودروسازان رینگ‌های مخصوص خودروهای الکتریکی ساخته‌اند.


وزن اتومبیل
چه بخواهید چه نخواهید وزن سرنشین‌ها بر روی وزن خودرو تاثیرگذار است اما می‌توان با نگهداری مناسب و تمیز نگه‌داشتن خودرو از تحمیل وزن اضافی به اتومبیل جلوگیری کرد تا محدود پیمایش حفظ شود.


سیستم‌های جانبی
بسیاری از خودروهای الکتریکی از باطری جداگانه‌ای برای سیستم‌های جانبی استفاده می‌کنند اما هنوز هم مدل‌هایی هستند که از همان باطری اصلی برای سیستم‌های جانبی بهره می‌بردند و همین امر بر پیمایش خودرو تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. مدیریت مصرف سیستم‌های جانبی می‌تواند به پیمایش بیشتر کمک شایانی کند.


مهارت‌های آموزشی

مهارت در رانندگی از دیگر عواملی است که بر میزان پیمایش در خودروهای الکتریکی موثر است، به طور مثال استفاده از شتاب یکنواخت و استفاده کمتر از ترمز می‌تواند بسیار به پیمایش بیش‌تر با یک بار شارژ باتری کمک کند. همچنین اگر خودرو از سیستم کروز کنترل بهره می‌برد استفاده از آن در میزان پیمایش بی تاثیر نیست و میزان پیمایش را افزایش می‌دهد.
در حالت عادی استفاده از این مهارت‌ها برای بالابردن میزان پیمایش در زمانی است که فرد نیاز حیاتی به ذخیره شارژ برای رسیدن به مکانی که خودرو را شارژ کند دارد. وگرنه هیچوقت اینطور نیست که راننده مجبور خاموش کردن سیستم تهویه یا بالابردن شیشه‌ها باشد.
هایپرمایلینگ یک روش برای رانندگان است تا خود را به ایستگاه پمپ بنزین یا شارژ باتری اتومبیل برسانند تا با توقف و مشکلات دیگر مواجه نشوند، شاید بتوان بنزین را کنار خیابان از کس دیگری دریافت کرد اما در خودرو الکتریکی رسیدن به مکان شارژ الزامی است.

نظر دهید


در همین زمینه