شبکه‌های اجتماعی

هایما 6P، برادر هیبریدی S5 را بشناسید + عکس
Automobile Farsi - 2021 Haima 6P PHEV

هایما با مصرف 1.38 لیتر در 100 کیلومتر

 

هایما به تازگی کراس‌اوور کامپکت هیبریدی خود را معرفی و آماده پیش فروش کرده است. این خودرو که با نام هایما 6P شناخته می‌شود، بر پایه مدل بنزینی هایما S5 طراحی و ساخته شده است. هایما 6P یک خودروی پلاگ این هیبریدی محسوب می‌شود که از یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد.


در ایران هایما S5 با چهره پیش از فیس لیفت نسل نخست آن شناخته شده است، اما باید گفت این خودرو در سال 2018 توسط هایما فیس‌لیفتی را پشت سر گذاشت. تولید هایما S5 به دلیلی فروش بسیار پایین در سال 2019 و دو ماه ابتدایی 2020 متوقف شده است و اکنون هایما 6P با کم‌ترین تغییر نسبت به این نسخه برای فروش آماده شده است.


نمای کناری نسبت به نسخه‌ای که در بازار ایران حضور دارد بدون تغییر باقی مانده، اما در نمای جلو شاهد استفاده از چراغ‌دو تکه و جلوپنجره‌ای بزرگ با گرافیک نقطه‌های ماتریسی هستیم. در نمای عقب نیز چراغ‌ها با شکلی L مانند نمایی جسورتر از گذشته به خودرو داده است. این‌ها تغییراتی است که در هایما S5 II نیز دیده می‌شد، اما هایما برای محصول جدید هیبریدی خود که نام هایما 6P به خود گرفته است، از رنگ آبی را در بخش‌های گوناگون خودرو مانند جلوپنجره، رینگ‌ها و نوشته‌ 6P پشت استفاده کرده است و احتمالا منظور این شرکت این کار، تاکید بر پاک بودن آن است. تغییر دیگری که در نمای عقب هایما 6P دیده می‌شود، حذف لوگوی هایما و استفاده از نوشته انگلیسی Haima به جای آن است.


ابعاد هایما 6P بدون تغییر باقی مانده و در طول، عرض و ارتفاع با 4418، 1823 و 1630 میلی‌متر برابر است و فاصله بین دو محور آن 2630 میلی‌متر است. از نظر قوای محرکه، هایما 6P به یک موتور 1.2 لیتری توربو شارژ و یک موتور مغناطیس دائم سنکرونیزه مجهز است که به این کراس‌اوور کامپکت اجازه می‌دهد در 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در کنار این‌ها یک جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچ تر برای هایما 6P در نظر گرفته شده است. این‌ها باعث می‌شود مصرف سوخت هایما 6P به 1.38 لیتر در 100 کیلومتر برسد. باتری‌های NCM811این خودرو نیز توسط CATL تامین می‌شود.


هایما پیش فروش 6P را در چین با قیمت 183.900 یوآن آغاز کرده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه