شبکه‌های اجتماعی

لاگوندا تا 2021

تب شاسی‌بلندها به آستون‌مارتین رسید

این خودرو در آستانه معرفی قرار دارد، اما هنوز اطلاعات دقیقی از آن به دست نیامده است. آستون‌مارتین به طور رسمی اعلام کرده است که نخستین خودرو با نشان برند لوکس گروه خود یعنی لاگوندا، کراس‌اووری الکتریکی خواهد بود که از 2021 عرضه می‌شود. تا به این لحظه اطلاعات فنی قابل‌ اعتمادی از این اتومبیل منتشر نشده است اما به خوبی می‌دانیم که این شاسی‌بلند از استایل خارجی متعلق به زبان طراحی تکامل‌یافته به دست آمده از کانسپت ویژن، بهره‌مند خواهد بود که در نمایشگاه ژنو اخیر به نمایش درآمد. کانسپت نامبرده، نمایانگر سیر آینده محصولات برند احیاشده لاگوندا است که از سال 1989 به این سو، تولید آن‌ها به فراموشی سپرده شده بود. در سال 2014 تنها یک نسخه خاص از سدان لاگوندا به تولید رسید که آن هم به قیمت 1 میلیون دلار به یکی از شیوخ عرب در خاورمیانه فروخته شد.
اندی پالمر، مدیر عامل کمپانی آستون‌مارتین معتقد است که شاسی بلند جدید لاگوندا، پیشتاز طراحی خودرو‌های دهه آینده خواهد شد. پالمر می‌گوید: در جریان احیای یکی از بارزترین نشان‌های صنعت خودروسازی، ما توانستیم رویکرد سنتی مربوط به قرن بیستم را کنار بگذاریم و همچون بیشتر رقیب‌هایمان در قرن بیست و یکم، به تقاضا و نیاز مشتریان بیاندیشیم. آستون‌مارتین لاگوندا SUV، شاسی‌بلندی بزرگ و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک است که تمام نیاز‌های اشرافی و اسپرتی خریداران را ارضا می‌کند. مارک ریچمن، مدیر بخش طراحی آستون‌مارتین گفته است که احیای برند لاگوندا فرصت‌های زیادی را پیش روی آستون‌مارتین قرار می‌دهد. او همچنین به این نکته اشاره کرد که جسارت طراحی مفهومی ویژن، در نسخه‌های تولیدی لاگوندا نیز با قوت حفظ خواهد شد.
ریچمن می‌گوید: لاگوندا برندی سوپر لوکس است اما ریشه‌های زیادی در فناوری نیز دارد. او اضافه کرد که شاسی‌بلند لاگوندا از لحاظ سواری با هیچ یک از SUV‌های دنیا قابل مقایسه نخواهد بود. به نظر می‌رسد که لاگوندا شاسی‌بلند، علاوه بر اینکه به برگ برنده جدیدی برای این برند تبدیل می‌شود، دنیای شاسی‌بلند‌های رده بالا را هم دگرگون و سبکی جدید را به این سگمنت وارد می‌کند. در همان 9 می 2018، بعد از مراسم رونمایی از کانسپت جدید آستون، مشخص شد که انگلیسی‌ها برنامه‌های جذابی برای توسعه برند پریمیوم خود در سر دارند. یک شاسی‌بلند بزرگ بدون آلایندگی، با طراحی انقلابی که می‌تواند در بحبوحه کراس‌اوور‌ها حسابی خودنمایی کند. آستون قول داده است که لاگوندا با محصولات جدیدش، تکنولوژی‌های نوینی را به دنیای خودرو‌ها منتقل سازد.
این یک SUV فوق لوکس خواهد بود که به احتمال زیاد از موتور‌های V8 اختصاصی طراحی‌شده برای خانواده خودرو‌های لاگوندا استفاده خواهد کرد. تصاویر و رندر‌های گرافیکی منتشر شده از محصولات احتمالی لاگوندا، نشان می‌دهند که رویه در پیش گرفته شده توسط آستون‌مارتین، بسیار متفاوت‌تر از سال 1970 میلادی است! آستون‌مارتین خوب می‌داند که چطور کیفیت و اشرافیت را با چاشنی اسپرتی ترکیب کند و در نهایت اتومبیلی استثنایی و بدون مشابه را به دست خریدار برساند! اکنون در کنار شاسی‌بلند‌های بنتلی، لامبورگینی و حتی رولزرویس، لاگوندا SUV نیز وارد می‌شود تا به همگان ثابت کند که معادلات دنیای خودرو هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست.

نظر دهید


در همین زمینه