شبکه‌های اجتماعی

پیمایش 1000 کیلومتری نیو ET7 الکتریکی با یک شارژ
Automobile Farsi - 2022 NIO ET7

پرچم‌دار سدان‌های نیو رونمایی شد

 


روز گذشته نیو از پرچم‌دار سدان‌های الکتریکی خود پرده برداشت. نیو ET7 که بر پایه مدل مفهومی ET 2019 طراحی ‌شده، یک سدان تمام الکتریکی با سیستم رانندگی خودران است که نسخه سطح بالای آن توان پیمایش بیش از 1000 کیلومتر با یک شارژ را دارد.


روز نهم ژانویه، نیو چهارمین محصول تولید انبوه خود را رونمایی کرد. نیو یک خودروساز چینی خوش آتیه است که به طور ویژه بر طراحی و تولید خودروهای الکتریکی تمرکز دارد و در اولین دوره مسابقات فرمولا E توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.


نیو ET7 نخستین محصول این شرکت در سگمنت خودروهای سدان است که در سطح‌های پیمایشی و تجهیزاتی متنوع در دسترس مشتری ها قرار می‌گیرد. نیو ET7 با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود و البته توانایی فنی قابل توجه به زنگ خطری جدی برای سدان‌های تسلا تبدیل خواهد شد.

 

    بخوانید >  نیو EC6 برای رقابت با تسلا Y آماده شد  

 

    بخوانید >  عکس‌های رسمی بی‌وای‌دی هان منتشر شد


در گام نخست دو مجموعه باتری برای نیو ET7 پیش روی مشتری‌ها قرار دارد. بسته‌ 70 کیلووات ساعتی و 100 کیلووات ساعتی که بر پایه چرخه پیمایش NEDC به ترتیب توان پیمایش بیش از 500 و 700 کیلومتر را با یک شارژ دارد. در پایان سال 2022 یک نسخه جدید با مجموعه باتری 150 کیلووات ساعتی به تیپ‌های این خودرو افزوده خواهد شد که با هر شارژ توان پیمایش بیش از 1000 کیلومتر را دارد.
نیو ET7 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5098، 1987 و 1505 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 3060 میلی‌متر می‌رسد. ضریب درگ این خودرو از سوی نیو 0.23 اعلام شده است.


نیو ET7 با دو موتور الکتریکی و سیستم تمام چرخ محرک عرضه می‌شود که توان تولید نیرویی حدود 644 اسب بخار و گشتاوری حدود 850 نیوتن‌متر را دارد. نیو برای ارتقای بازدهی این خودرو از سیستم مغناطیس پایدار در جلو و یک موتور القایی در محور عقب استفاده کرده است. این مجموعه به اندازه کافی قدرت دارد تا نیو ET7 از حالت سکون تنها در 3.9 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نیو ET7 از این نظر هم‌تراز بی‌وای‌دی هان است. نیو ET7 همچنین از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 33.5 متر به حالت سکون می‌رسد. نیو به صورت استاندارد برای این خودرو از ترمزهای برمبو استفاده کرده است.


به نظر می‌رسد نیو ET7 خودرویی بسیار راحت حتی برای سفرهای طولانی باشد. این خودرو به سیستم تعلیق بادی هوشمند و صندلی‌های استاندارد با سیستم تهویه، گرمکن، ماساژور مجهز شده است. افزون بر این‌ها سقف شیشه‌ای، داشبورد بسیار مدرن و پیشرفته به همراه سیستم هدآپ دیسپلی، نمایشگر 10.2 اینچی اطلاعات خودرو و رانندگی، نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی و 23 اسپیکر به صورت استاندارد همراه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های عجیب و خلاقانه کابین نیو ET7، دریچه‌های مخفی سیستم تهویه مطبوع آن هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب است.


نیو با رونمایی از ET7، برای نخستین بار در دنیا سوئیچ هوشمند UWB را معرفی کرده که با دقت سانتی‌متری محل خودرو را نمایش می‌دهد. پنجره‌های بدون قاب و سافت کلوز نیز به صورت استاندارد در فهرست آپشن‌های این خودرو قرار دارد. زمانی که راننده به نیو ET7 نزدیک می‌شود، دستگیره‌های در بیرون می‌آید و در خودرو کمی باز می‌شود. همچنین درهای نیو ET7 می‌تواند به طور خودکار بسته شود.
یکی از ویژگی‌هایی که نیو تاکید زیادی روی آن دارد، سیستم خودران نیو ET7 است که به یازده دوربین 8 مگاپیکسلی، سیستم‌های Lidar و Adam و سیستم محاسبات فوالعاده نیو مجهز شده است. این ویژگی‌های سخت‌افزاری به صورت استاندارد برای این خودرو ارائه می‌شود، اما استفاده از آن‌ها نیازمند استفاده از اشتراک ماهانه‌ای است که 105 دلار در ماه هزینه دارد.


مشتری‌های نیو ET7 از حالا می‌توانندبرای پیش خرید این خودرو ثبت‌نام کنند، اما خودروی آن‌ها زودتر از سه ماه نخست 2022 به دستشان نخواهد رسید. در حال حاضر سه تیپ از نیو ET7 برای خرید آماده است که ارزش آن‌ها پیش از دریافت یارانه برای نسخه 70 کیلووات ساعتی 69185 دلار، برای نسخه 100 کیلووات ساعتی 78142 دلار و برای نسخه 100 کیلووات ساعتی پریمیر ادیشن 81230 دلار است. نیو برای مشتری‌هایی که اکنون برای خرید ET7 اقدام کنند، تخفیف ارائه می‌دهد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه