شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سانگ L

بیش از ۱۱ هزار سفارش در ۱۷ روز

 بی‌وای‌دی در هجدهم نوامبر اعلام کرد که مجموع سفارشاتی که در ۱۷ روز اول پیش‌فروش مدل سانگ ال دریافت کرده به بیش از ۱۱ هزار عدد رسیده است. سانگ ال به صورت رسمی در ۱۵ دسامبر در چین عرضه خواهد شد. خریداران این مدل می‌توانند از بین ۵ نسخه با گستره قیمتی ۳۰ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۳۸ هزار و ۸۰۰ دلار، یکی را انتخاب و سفارش خود را ثبت کنند.

سانگ ال بر اساس جدیدترین زبان طراحی بی‌وای‌دی که Dragon Face نام دارد،‌ ساخته شده است.درهای بدون قاب، دستگیره‌های پنهان در، سقف منحنی و جذاب، بال الکتریکی و چرخ‌های ۲۰ اینچی اسپرت با کالیپرهای قرمز از عناصر طراحی خارجی این شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی محسوب می‌شوند.

 

بی‌وای‌دی سانگ ال به عنوان یک شاسی‌بلند ساز متوسط، فاصله بین‌محوری ۲۹۳۰ میلی‌متری دارد و در پنج رنگ بدنه نارنجی، سبز، سفید، مشکی و خاکستری عرضه می‌شود. در فضای داخل آن از چرم جیر مرغوب با تودوزی‌های نارنجی، سفید یا خاکستری استفاده شده است. پنل ابزار ۱۰.۲۵ اینچی، صفحه کنترل مرکزی ۱۵.۶ اینچی و یک صفحه ۵۰ اینچی AR-HUD که از آخرین نسل سیستم عامل DiLink بی‌وای‌دی پشتیبانی می‌کند،‌ صفحه‌های داخل خودرو را تشکیل می‌دهند. سیستم کمک‌رسان پیشرفته رانندگی DiPilot نیز حضور دارد. این سیستم از بیش از ۳۰ کارکرد مختلف از جمله سیستم تشخیص خستگی رانندگی، پارک خودران و کمک‌رسان حفظ خطوط بهره می‌برد.

 

دو نسخه تک موتور دوچرخ‌محرک و دوموتور چهارچرخ محرک برای سانگ ال در نظر گرفته شده است. نسخه تک‌موتور، توانایی تولید حداکثر ۲۳۰ کیلووات را دارد و بسته به نوع بسته باتری انتخابی، مسافت قابل‌پیمایش آن نیز ۵۵۰ کیلومتر یا ۶۶۲ کیلومتر خواهد بود. نسخه چهارچرخ محرک نیز توان تولیدی ۳۸۰ کیلووات دارد. مسافت قابل‌پیمایش این نسخه به ۶۰۲ کیلومتر می‌رسد و طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیازمند ۴.۳ ثانیه است. حداکثر سرعت این نسخه نیز ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نظر دهید


در همین زمینه