شبکه‌های اجتماعی

ایتال دیزاین کلومبوس 1992، مدل مفهومی فراموش شده

با پیشرانه V12 ب‌ام‌و و صندلی راننده‌ در وسط

مینی‌ون عظیم الجثه با پیشرانه V12 ب‌ام‌و و صندلی راننده‌ای که در وسط اتومبیل قرار داشت.
این اتومبیل مفهومی در سال 1992 با نام ایتال دیزاین کلومبوس طراحی و ارائه شد. ایتال دیزاین کلومبوس با پیشرانه 5 لیتری V12 ب‌ام‌و نصب شده در وسط اتومبیل با قدرت 300 اسب بخار، چهار چرخ محرک، نزدیک به شش متر طول، چرخ‌های 20 اینچی و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت ساخته شده است.
کلومبوس یک مینی‌ون عجیب و غریب عظیم الجثه است که هفت سرنشین را در خود جای می‌دهد و از پیشرانه بزرگ V12 ب‌ام‌و استفاده می‌کند. به طور کلی نباید درباره یک مینی‌ون صحبت کرد چون به طور معمول این اتومبیل در این سگمنت نیست. همانند تویوتا پریویا، ایتال دیزاین پیشرانه کلومبوس را در وسط خودرو تعبیه کرده است. کلومبوس به جای ارسال قدرت به چرخ‌های عقب، قدرت پیشرانه ب‌ام‌و را به هر دو محور هدایت می‌کند.
مانند مک‌لارن F1 یا جدیدتر از آن Speedtail، صندلی راننده کلومبوس وسط خودرو تعبیه شده است که کابین بزرگتری از یک مینی‌ون را به نمایش می‌گذارد. فاصله دو محور 3820 میلی‌متری، این اجازه را می‌داد تا برای شش سرنشین به اندازه کافی جا باشد که برای هر صندلی یک مانیتور در نظر گرفته شده بود که به سیستم پخش VHS متصل بودند. داخل خودرو به اندازه انعطاف پذیر طراحی شده است که قابلیت نصب سه صندلی دیگر را دارد تا به عنوان یک خودرو تجاری از آن استفاده شود.
این اتومبیل در آن زمان به کشتی زمین‌های خشک شهرت یافته بود. این MPV عجیب و غریب با فیبرکربن ساخته شده بود و سقف بالای صندلی راننده به شکل منحنی و بالاتر از دیگر سرنشینان طراحی شده بود تا دید بیشتری را به راننده بدهد، پیشرانه این خودرو همانند تویوتا پریویا به طور دقیق زیر صندلی راننده نصب شده بود.
ایتال دیزاین تصمیم گرفت تا نام این اتومبیل را کلومبوس بگذارد. این اسم برگرفته شده از نام کریستف کلمب (Christopher Columbus) است که به مناسبت پانصدمین سالگرد کشف آمریکا در سال 1492 توسط این کاوشگر ایتالیایی برای این مفهومی انتخاب شده است. اگرچه این موضوع از نظر تاریخی اشتباه است، اما داستانی است که در سایت‌های مختلف بررسی شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه