شبکه‌های اجتماعی

تبدیل ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل به یک M2 مجهز و کروک توسط یک تیونر

هوای تازه برای طرفداران M2

 ب‌ام‌و M2 کانورتیبل به طور رسمی وجود ندارد، اما در میان علاقه‌مندان خودرو همیشه گروهی هستند که منتظر اقدامات رسمی شرکت‌ها نمی‌مانند! یک شرکت تیونینگ آلمانی به اسم Lightweight Performance نسخه‌ای معمولی از ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل را تبدیل به یک M2 کاملا مجهز و کروک کرده است. بنابر ادعای شرکت تیونینگ، ایجاد تغییرات ظاهری در یک سری 2 کانورتیبل و تبدیل ویژگی‌های بصری آن به یک M2 به خوبی انجام شده است.


تغییرات فنی
چالش اصلی این گروه تیونینگ، جای دادن قطعات فنی ب‌ام‌و M2 در بدنه خودرویی بود که در حقیقت برای این کار طراحی نشده است. این شرکت نام مستعار «هیلاری» را برای دست‌پرورده جدید خود برگزیده است که دلیل آن چندان مشخصی نیست! محورهای این خودرو به همراه دیفرانسیل و اتصالات محور عقب از نسخه  M2 قرض گرفته شده‌اند. سیستم تعلیق این ب‌ام‌و متفاوت از نوع Bilstein Clubsport است و گیربکس دو کلاچه آن از ب‌ام‌وM4 GTS  گرفته شده است. در طی این پروژه قدرت و گشتاور پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی این خودرو به میزان قابل توجهی افزایش یافته به طوری که در این زمینه از نسخه‌های M2 و کامپتیشن این خودرو نیز سبقت گرفته است. قدرت این پیشرانه از 405 به 422 اسب بخار و گشتاور آن از 551 به 600 نیوتن‌متر افزایش یافته است .


آیرودینامیک و جزییات ظاهری
شرکت لایت ویت بدون استفاده از طرح‌ها و قطعات اغراق‌آمیز و به دور از هر گونه زیاده روی در المان‌های ظاهری این خودرو، موفق به ایجاد چهره اسپرت و تندی برای M2 کانورتیبل شده است. برای این ب‌ام‌و خاص از کاپوت فیبرکربنی، اسپلیتر جلو، اسپویلر و دیفیوزر در عقب به کار گرفته شده که عملکرد آیرودینامیکی آن را در موقعیت‌های مختلف بهبود می‌بخشد. به منظور نشان دادن توانایی‌های شرکت تیونینگ لایت‌ویت از این ب‌ام‌و کانورتیبل M2 تنها یک نمونه ساخته شده که نشان می‌دهد این شرکت از پس چنین کاری برمی‌آید. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی لایت‌ویت تولید چنین محصولی حدود 89,000 دلار هزینه خواهد داشت که تقریبا 10 هزار دلار گران‌تر از M4 کانورتیبل خواهد بود!

نظر دهید


در همین زمینه