شبکه‌های اجتماعی

آستون مارتین رپید با پکیج 580 اسب بخاری و بدنه فیبر کربنی

صفر تا صد در 4.2 ثانیه

آستون مارتین نسخه AMR Motor Sport از گونه سدان رپید را با آپدیتی جذاب ارائه کرده است. آستون این اتومبیل را به عنوان یک وسیله نقلیه چهار برای سفر‌های هیجان انگیز معرفی کرد. در حقیقت رپید AMR، خودرویی است که هم رفاه و آسایش یک سدان را به همراه دارد و هم ژن اسپرت محصولات آستون را به ارث برده است. این خودروساز انگلیسی در نظر دارد تا تیراژ تولید این محصول را به 210 عدد محدود کند.
بهای این خودرو در بازار آمریکا از 240,000 دلار آغاز می‌شود و پروسه تحویل آن از سه ماهه پایانی 2018 انجام خواهد گرفت. رپید AMR همچنان به طور سنتی از پیشرانه V12 تنفس طبیعی (اتمسفریک) استفاده می‌کند. این پیشرانه بزرگ، 580 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور دارد در حالی که قدرت و گشتاور رپید S به عنوان ورژنی دیگر از این محصول، به ترتیب به 552 اسب بخار و 630 نیوتن متر می‌رسد. این پروژه تیونینگ برای دست یابی به قدرت بیشتر، با تجدید نظر‌هایی همراه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به منیفولد‌‌های ورودی بزرگ‌تر اشاره کرد.
این آپدیت به سدان اسپرت آستون مارتین اجازه می‌دهد تا برای رساندن خود از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، 4.2 ثانیه زمان مصرف کند. همچنین این تیزپای انگلیسی می‌تواند تا حداکثر 330 کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد. آستون به منظور افزایش دینامیک و کارایی، کمک فنر‌های سه حالته‌ای تعبیه کرده است که ارتفاع خودرو از زمین را در سرعت‌های بالا به اندازه 10 میلی متر پایین می‌آورد. همچنین ترمز‌های سرامیکی به صورت استاندارد مشاهده می‌شوند که از کالیپر‌های 6 پیستونه و 4 پیستونه به ترتیب در جلو و عقب برخوردار اند. ارتقای مجموعه ترمز‌ها و سیستم خنک کاری آن‌ها نسبت به مدل ونکوئیش S، در دستور کار کمپانی بوده است.
با توجه به کانسپت رپید AMR که در سال 2017 رونمایی شد، در نسخه تولیدی از قطعات فیبر کربنی برای ساخت هود‌‌های روی کاپوت، فلاپ سپر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب و دیفیوزر استفاده شده است. هود‌های کربنی طراحی شده در جلو، علاوه بر هوا رسانی بیشتر به موتور، بر زیبایی کیت بدنه خودرو نیز افزوده‌اند. بر روی دو طرف سپر نیز دو ردیف دایره‌ای از چراغ‌های روشنایی روز به چشم می‌خورند. در نمای عقب هم اگزوز‌های چهار تایی روی سپر خود نمایی می‌کنند که آستون وعده داده است که صدای تولیدی از این منبع اگزوز، صدایی طنین انداز و در خور پکیج AMR باشد.
در نهایت رینگ‌های 21 اینچی با فرم X شکل و تایر‌های سوپر اسپرت میشلین، تکمیل کننده ویژگی‌های این کیت هستند. در کابین، کنسول وسط که از شیشه جلو تا صندلی‌های عقب، طول خودرو را پیموده است، از جنس فیبر کربن است. صندلی‌ها با روکش چرم آلکانترا مورد استفاده در مبلمان خانگی، پوشیده شده‌اند. همچنین مشتریان می‌توانند این صندلی‌ها را به انتخاب خود با لوگوی تزئینی AMR Lime یا Galena Silver سفارش دهند.
اگر مشتریان احساس نیاز به آیتم‌های بیشتری در این خودرو داشته باشند، آستون رپید AMR را با شماری از آپشن‌های بیشتر ارائه می‌دهد. طرح Silhouette (شبح) با ترکیب رنگ استاندارد بدنه AMR Lime جایگزین می‌شود و رنگ بدنه نیز در دو نوع خاکستری چینی و سفید کلاب اسپرت قابل سفارش است. همچنین طرح دیگری به صورت ترکیبی از سبز استرلینگ و المان‌های AMR Lime عرضه می‌شود که رنگ بندی اصلی این خودرو نیز در تصاویر منتشر شده از آن، بر همین اساس است و به نوعی امضای AMR بر روی رپید به شمار می‌رود.
خریداران این خودرو همچنین می‌توانند سدان جدیدشان را برای اضافه کردن آیتم‌های شخصی سازی بیشتر، به واحد تیونینگ اختصاصی محصولات آستون مارتین در انگلستان ارسال کنند تا رپید AMR خود را پس از گذراندن مراحل پایانی شخصی سازی، که کمتر از یک ماه طول می‌کشد، مقابل درب منزل و به صورت آماده تحویل بگیرند.

نظر دهید


در همین زمینه