شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید میتسوبیشی ASX سال 2023 رونمایی می‌شود
اتومبیل فارسی - میتسوبیشی ASX 2023

بر پایه پلتفرم مشترک با نیسان جوک و رنو کپچر

 

اتحاد رنو- نیسان – میتسوبیشی در ارائه نقشه راه خود تا 2030 خبرهای جالبی از محصولات این گروه خودروسازی داد. یکی از مهم ترین و جذاب‌ترین خبرها، عرضه نسل جدید میتسوبیشی ASX در سال 2023 است که با نمایش یک اسکچ دیجیتالی همراه بود.


بر اساس اطلاعاتی که طی این مراسم ارائه شد، نسل جدید میتسوبیشی ASX از نظر فنی اشتراک‌های زیادی با رنو کپچر و نیسان جوک دارد و بر پایه پلتفرم CMF-B طراحی شده است. این پلتفرم در خودروهایی مانند رنو کلیو، داچیا ساندرو و همچنین رنو آرکانا کراس‌کوپه به کار گرفته شده است. اگرچه هنوز جزییاتی از موتورهای نسل جدید میتسوبیشی ASX تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد موتورهای 1 و 1.3 لیتری بنزینی از سری TCe و موتور 1.5 لیتری dCi و پیشرانه هیبریدی شامل موتور 1.6 لیتری و دو موتور الکتریکی ، گزینه‌های اصلی قوای محرکه نسل جدید میتسوبیشی ASX باشد.


میتسوبیشی از ارائه جزییات بیشتر در خصوص نسل جدید میتسوبیشی ASX خودداری کرده است، اما به نظر می‌رسد تمرکز اصلی بر بازار اروپا است و با توجه به حرکت کشورهای اروپایی به سمت استفاده از خودروهای با موتور تمام الکتریکی یا بنزینی، احتمالا میتسوبیشی نیز پیشرانه‌های الکتریکی شده را برای این خودرو ارائه کند.


بر اساس تصویری که از نسل جدید میتسوبیشی ASX منتشر شده، می‌توان گفت طراحی این خودرو با استفاده از خطوط نرم و خمیده شکل گرفته و سقف آن مانند مدل اکلیپس کراس، قوسی شبیه به خودروهای کراس کوپه دارد. در نمای جلو طراحی خودرو به کلی دگرگون شده و هیچ شباهتی بین این تصویر و محصولات کنونی میتسوبیشی نمی‌توان پیدا کرد.


نسل جدید میتسوبیشی ASX از نظر اندازه از اکلیپش کراس کوچک‌تر است. با وجود این که ASX جدید از پلتفرم مشترک با رنو کپچر استفاده می‌کند، اما از نظر طراحی کاملا با آن متفاوت است. با این حال ابعاد آنا احتمالا تا اندازه زیادی به پسرعموی فرانسوی‌اش شبیه است. برای یادآوری، رنو کپچر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروها در سگمنت خود، دارای طول 4228 میلی‌متر است، این در حالی است که طول نیسان جوک جدید 4210 میلی‌متر است.


نسل کنونی میتسوبیشی ASX که در ایران هم عرضه شد و نسبتا موفق عمل کرد، یکی از محصولات موفق میتسوبیشی به شمار می‌رود که برای نخستین بار در سال 2009 معرفی شد و در سال‌های 2012، 2016 و 2019 چند فیس‌لیفت را پشت سر گذاشت. میتسوبیشی تا امروز موفق شده بیش از 1.32 میلیون دستگاه از ASX را در بیش از 90 کشور به فروش برساند. در سال 2012، فیس‌لیفت‌هایی از این خودرو در گروه PSA معرفی شد و تولید آن برای مدتی کوتاه با نام سیتروئن C4 ایرکراس و پژو 4008 ادامه داشت.


بر اساس اعلام شرکت مادر، نسل جدید میتسوبیشی ASX در سال 2023 رونمایی می‌شود و می‌توان انتظار داشت تا آن زمان تصاویر نسخه‌های استتار شده نسل جدید میتسوبیشی ASX در حال انجام آزمایش‌های فنی منتشر شود و جزییات بیشتری از این خودرو در دسترس قرار بگیرد. پس از تصمیم میتسوبیشی مبنی بر توقف صادرات خودروهای SUV به اروپا در سال 2020، حالا این خبر بیانگر این است که میتسوبیشی در حال تلاش برای بازگشت به بازار خودروی اروپا است.

 

نظر دهید


در همین زمینه