شبکه‌های اجتماعی

دومین نسل فولکس‌واگن آماروک معرفی شد + تصاویر
اتومبیل فازسی - فولکس واگن آماروک

بزرگتر و قدرتمند‌تر از قبل


فولکس‌واگن پروژه آماروک را برای ورود به بازار خودرو‌های تجاری و پیکاپ از سال 2005 آغاز کرد. توسعه و تحقیق بر روی این خودرو 5 سال طول کشید تا در نهایت سال 2010 این مدل توسط فولکس‌واگن معرفی شد.

 

نام آماروک از اساطیر اینویت (Inuit) که به یک خدای گرگ اشاره دارد گرفته شده و البته گفته می‌شود در زبان‌های رومی نیز این کلمه به معنای "او سنگ‌ها را دوست دارد" است که به عملکرد خودرو اشاره می‌کند. حالا پس از 12 سال و فروش بیش از 830 هزار دستگاه، فولکس‌واگن نسل دوم این خودرو را تولید و معرفی کرد. آماروک جدید بر پایه فورد رنجر ساخته می‌شود و محل تولید آن نیز از پاچکو آرژانتین به سیلورتون آفریقای جنوبی تغییر می‌کند.

 

در آماروک جدید طراحی خارجی به صورت کلی تغییر کرده و شباهتی کلی به دیگر محصولات فولکس واگن دارد. قسمت پایین جلوپنجره افقی مانند محصولات لکسوس یک شکستگی دارد که آن را به سپر X مانند متصل می‌کند و دیگر مانند سابق طراحی خطی ندارد. دو نوار کروم چراغ‌های LED ماتریکسی و لوگو این شرکت را، بین خود نگه می‌دارد که باعث جذابیت این نما می‌شود. زیر سپر و فرم چراغ‌های روی سپر نیز به طور کل تغییر پیدا کرده است.


نمای عقب با چراغ‌های جدید، درب محفظه بار با نام حک شده آماروک، سپر و دستگیره جدید به روز رسانی شده تا در این نما نیز تازگی به آماروک تزریق شود.


آماروک جدید فاصله بین دو محور 3270 میلیمتر دارد که نسبت به نسل قبل 173 میلیمتر افزایش یافته که این میزان افزایش، باعث راحتی و فضای بیشتر سرنشینان عقب شده است. طول کلی خودرو تنها 96 میلیمتر افزایش پیدا کرده و میزان غوطه‌وری آن نیز از 500 به 800 میلیمتر رسیده تا این خودرو را برای مسیر‌های آفرودی مناسب‌تر کند. با توجه به میزان طول خودرو و فاصله بین دو محور آن، آماروک از اوورهنگ‌های کوتاه‌تری بهره می‌برد که زوایای حمله و فرار بهتری را برای آن در مسیر‌های خارج جاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. تنها عرض خودرو با 34 میلیمتر کاهشی بوده و به عدد 1910 رسیده زیرا ارتفاع نیز با افزایش 10 میلیمتر رو به رو شده است. رینگ‌های فولادی در آماروک به صورت استاندارد از نوع 17 اینچ هستند و امکان سفارش مدل 21 اینچ نیز وجود دارد.


سیستم 4-motion در برخی از بازار‌ها به صورت استاندارد و در برخی بازار‌ها به صورت سفارشی خواهد بود. راننده می‌تواند سیستم چهارچرخ محرک را به صورت دائمی و یا مقطعی استفاده کند و در کنار آن از شش مود رانندگی نیز بهره‌مند شود.


فولکس‌واگن تنها به زیبایی آماروک فکر نکرده و آن را بیش از پیش کاربردی‌تر کرده است. آماروک جدید حالا می‌تواند 3.500 کیلوگرم را یدک بکشد و 1.160 کیلوگرم را در محفظه بار خود حمل کند. برای اینکه محفظه بار شما از شر اتفاقات دور بماند یک سیستم کاور الکترونیکی که در نسخه قبلی نیز موجود بود برای آن در نظر گرفته شده است. بر اساس همین دیدگاه حالا سقف آماروک تحمل وزن 350 کیلوگرم را داراست که مناسب برپایی چادر سقفی 4 نفره بر روی آن است که به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.


قوای محرکه آماروک با توجه به بازار‌های هدف متغیر خواهد بود اما این شرکت اعلام کرده است که تمام این پیشرانه‌ها برای خروجی گشتاور بیشتر توسعه پیدا کرده‌اند. مدل‌های بازار آفریقا از پیشرانه 2 لیتر توربو دیزل با 148 اسب‌بخار استفاده میکنند اما دیگر بازار‌ها، همین پیشرانه را با خروجی 168 اسب‌بخار در اختیار خواهند داشت. یک نسخه قدرتمند‌تر از خانواده دیزل با سیستم توئین‌توربو در اختیار مشتریان قرار دارد که خروجی آن مابین 201 تا 207 اسب‌بخار خواهد بود. اما بالاترین حالت پیشرانه‌های دیزل از نوع V6 به حجم 3 لیتر توربو است که بسته به بازار هدف خروجی آن مابین 238 و 247 اسب‌خار قرار دارد. اما قوی‌ترین و تنها گزینه بنزینی آماروک از نوع 4 سیلندر 2.3 لیتر توربو اکوبوست فورد است که 298 اسب‌بخار قدرت را توسط گیربکس 10 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در کل فولکس‌واگن برای مدل‌های بالای 200 اسب‌بخار از این گیربکس استفاده می‌کند و برای مدل‌های زیر 200 اسب‌بخار، گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا شش و پنج سرعته دستی در نظر گرفته است.


با تغییر نسل داخل کابین نیز تغییر کرده و با توجه به اینکه خریداران چه تریمی (Life, Style Panamericana ,Aventura) از آماروک را سفارش می‌دهند امکانات آن نیز تغییر می‌کند. نمایشگر لمسی اطلاعات و سرگرمی عمودی که نسخه اصلاح شده SYNC4 فورد است بسته به تریم، سایزی بین 10 تا 12 اینچ دارد. نمایشگر پشت فرمان نیز در مدل‌های پایه از نوع 8 اینچ و در مدل‌های بالاتر از نوع 12 اینچ خواهد بود. در کنار این موارد، 20 دستیار کمکی راننده مانند کروزکنترل تطبیقی با تشخیص علائم جاده که برای اولین بار بر روی آماروک نصب می‌شود قرار داده شده است.


این خودرو در نسل گذشته تنها در اروپا، استرالیا و آمریکا جنوبی به فروش رسید و حالا امکان دارد بازار آمریکا شمالی نیز از این خودرو پذیرایی کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه