شبکه‌های اجتماعی

آیا قیمت بنزین ثابت خواهد ماند؟

بعید است دولت شوک جدیدی وارد کند

ماه گذشته که دولت تصمیم به سهمیه‌بندی دوباره بنزین گرفت، گمانه‌زنی‌ها بر این بود که در ماه‌های آینده و پس از تحریم‌های 13 آبان، قیمت بنزین هم دو نرخی شود و حتی افزایش یابد. همان زمان مجله اینترنتی اتومبیل فارسی این پیش‌بینی را بی اساس دانست و افزایش نرخ سوخت را تا بعد از انتخابات مجلس یا حتی ریاست جمهوری آینده منتفی دانست و با اظهار نظرهای اخیر مسئولان دولت و همچنین کارشناسان اقتصادی این امر تایید شد.
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چندی پیش در اهواز با اشاره به مشکلات بخش خصوصی و موانع راه آنان و تلاش دولت برای بهبود و تثبیت وضعیت اقتصادی بیان کرد: تا دو ماه آینده وضعیت اقتصادی کشور به آرامش نسبی رسیده و وضع بهتر خواهد شد.
همچنین برخی از کارشناسان اقتصادی در مصاحبه‌های مختلف با تایید حرکت دولت برای تخلیه بار روانی تحریم‌ها و کم اثر کردن آن در اقتصاد کشور وضعیت را ثبیت شده فرض کردند. بازار هم در روزهای اخیر به این تحلیل روی خوش نشان داده و دلار و سکه به ترتیب به کانال 12هزار تومان و 3 میلیون تومان برگشتند. همین موضوع نشان از آن دارد که بازار و مردم به این وضعیت روی خوش نشان داده و به تثبیت وضعیت کمک کردند.
این تحلیل‌ها البته روی دیگری هم دارد و آن رکود بیش از حد بازار است، رکود عامل اصلی بی رمقی دلار و سکه را نشان می‌دهد.
چه بازار در رکود فزاینده باشد و چه تحلیل همسو با دولت درست باشد، دولت به هیچ وجه راضی به شوک جدید به بازار نیست و عملا افزایش نرخ سوخت منتفی خواهد بود و تحلیل ماه گذشته مجله اینترنتی اتومبیل فارسی محقق خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه