شبکه‌های اجتماعی

آیا ایران‌خودرو محصولات خود را به موقع تحویل می‌دهد؟
روتیتر

طبق اعلام ایران خودرو از ابتدای بهمن ماه 1397 تا 11 اسفندماه 1397 اسناد 35,405 دستگاه اتومبیل صادر شده و همین تعداد اتومبیل نیز به مشتریان تحویل داده شده است. ایران خودرو اعلام کرده است بر اساس دستور مدیرعامل ایران شرکت به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور با تحلیل بازار و عرضه محصولات در آخرین روزهای سال قیمت‌ها به کف هفته اول بهمن‌ماه 1397 برگردد که با کاهش قیمت‌ها در هفته گذشته و انتشار لیست قیمت‌ها در بازار حاکی از تحقق نسبی این امر است.

ايران خودرو برای دست‌يابي به اين هدف و كاهش و تثبيت قيمت خودرو در بازار آزاد، برنامه‌ريزي مجدد و تخصيص منابع حاصل از فروش به قطعه سازان براي افزايش توان توليد را در دستور كار قرار داد. اين خودروساز برنامه فروش 20 درصد از توليد روزانه به صورت فوري را به اجرا گذاشت و محدوديت‌هايي از جمله امكان ثبت نام فقط يك دستگاه خودرو براي هر كد ملي، عدم ثبت نام در 18 ماه گذشته براي محصولات ايران خودرو و حداقل سن 18 سال را اعمال كرد.

همچنين در طرح‌هاي فروش فوري روزانه كاهش اختصاص خودرو به مشترياني كه در گذشته بيش از يك ثبت نام داشته‌اند و عدم تخصيص خودرو به مشتريان حقوقي به عنوان عوامل محدود كننده درنظر گرفته شد.

پيش‌بيني مي‌شود، با افزايش عرضه و تحويل خودروها در فروش فوري، كاهش قيمت در بازار ادامه داشته و شرايط مطلوب تري براي تامين نياز از سوي مشتريان واقعي و نهايي فراهم شود.

درحال حاضر به طور متوسط روزانه دوهزار دستگاه خودرو در سايت‌هاي توليدي ايران خودرو به توليد مي‌رسد و به همين ترتيب تعداد تحويل خودرو به مشتريان نيز افزايش يافته است به گونه‌اي كه از هفته پاياني بهمن ماه، تحويل روزانه، عدد سه هزار دستگاه را نيز تجربه كرده‌است.

فروش فوري 20 درصد از توليدات روزانه ايران خودرو كه كمتر از 4 درصد تعهدات اين خودروساز است و افزايش عرضه، علاوه بر ايجاد تعادل در بازار، سبب شده خودروهاي فروش رفته به دست مشتريان واقعي و نهايي برسد.

ايران خودرو ضمن عذرخواهي از مشتريان بابت تاخيرهاي ناخواسته ايجاد شده در تحويل خودروها، ياددآور شده است، حقوق مشتريان از منظر پرداخت سود مشاركت و جريمه ديركرد محفوظ بوده و اين خودروساز متعهد به محاسبه و پرداخت كامل مبالغ مطابق با قرارداد منعقد شده با مشتريان است. بر همین اساس ایران خودرو وعده داده است کلیه خودروهای ثبت نامی در طرح فروش فوری محصولات خود را به موقع و ظرف 30 روز از ثبت نام متقاضیان تحویل دهد. به گفته مسئولین ایران خودرو تا روز هشتم طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو بیش از 5700 دستگاه به فرو رفته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه