شبکه‌های اجتماعی

کدام محصولات ایران‌خودرو با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند؟
اتومبیل فارسی - اهرم تعویض دنده دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

73 درصد خودروهای تولیدی در جهان مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک

در آخرین روزهای سال گذشته نخستین جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک ساخت داخل توسط ایران‌خودرو رونمایی شد و به زودی خودروهای سمند، رانا و 206 با گیربکس شش سرعته اتوماتیک AMT به بازار عرضه خواهد شد.

 

ایران خودرو نقشه راه خود را در حوزه‌های کلیدی از جمله موتور، جعبه‌دنده، تکمیل سبد محصولات و ورود به بازارهای صادراتی تدوین کرد و بر این اساس اقداماتی در جهت کاهش آلایندگی‌ محصولات و مصرف سوخت تا سال 1407 تدارک دیده شده است. در کنار این موارد، ورود به بازارهای جدید علاوه بر تاثیر مستقیمی که می‌تواند بر اقتصاد کشور بگذارد، زمینه رقابتی شدن محصولات در بازارهای جهانی را درحوزه خودرو فراهم می‌کند.

 

 

لازم به ذکر است که هم اکنون 27 درصد خودروهای تولیدی در دنیا با جعبه‌دنده دستی و 73 درصد خودروها با جعبه‌دنده اتوماتیک تولید می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تولید خودروهای مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک به ۸۲ درصد افزایش یابد. به گفته فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تولید هر جعبه‌دنده داخلی حدود ۷۰۰ یورو صرفه جویی ارزی دارد و قرار است تا سال ۱۴۰۴ نیمی از محصولات تولیدی در ایران خودرو با جعبه‌دنده اتوماتیک و نیمی دیگر با جعبه‌دنده دستی تولید و روانه بازار شود.

نظر دهید


در همین زمینه