شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فونیکس FX
احتمال تغییر قیمت‌ها وجود دارد؟

 

قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که خریداران خودرو را دچار ابهام زیاده کرده است. تا جایی که متقاضیان این خودروها نمی‌دانند در نهایت باید این خودروها بر اساس قیمت اعلامی کارخانه‌ها بخرند یا قیمت‌های مصوب شورای رقابت.


شورای رقابت در اردیبهشت ماه امسال قیمت 17 خودروی مونتاژی را مصوب کرد و نکته مورد توجه در مورد قیمت‌های مصوب این بود که قیمت خودروهای مونتاژی بین 100 میلیون تا 800 میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه‌ای آن‌ها اعلام شد.


حال آن‌طور که فارس گزارش داده، مونتاژکاران برای کسانی که در مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند با قیمت جدید فاکتور کرده‌اند.


این در حالی است که وزارت صمت و سازمان حمایت بارها تأکید کرده‌اند مبنای قیمت‌گذاری، همان نرخ‌هایی است که شورای رقابت تعیین کرده، اما به نظر می‌رسد تا کنون زور تمام این نهادهای دولتی و حاکمیتی به شرکت‌های مونتاژکار نرسیده است.


به گزارش تجارت‌نیوز، از سوی دیگر، برخی خودروهای مونتاژی و تولیدی توسط شورای رقابت مصوب نشده که ازجمله آن‌ها می‌توان به خودروی لاماری اشاره کرد.


بر اساس قانون، در حال حاضر اجرای مصوبات قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی و خودروهای داخلی توسط خودروسازان الزامی است و خودروسازان مکلفند تا قیمت‌های مصوب شورای رقابت را اعمال کنند. با این حال مونتاژکاران به بهانه‌هایی نظیر زیان‌دهی و کاهش حاشیه سود خود از اجرای این قانون سر باز می‌زنند.


آخرین شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که احتمالاً شورای رقابت و خودروسازان برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی جلسات دیگری برگزار کنند و حد وسطی را برای نرخ‌های پایانی در نظر بگیرند. اما در نهایت این مصرف‌کنندگان و خریداران هستند که باید عواقب این سرکشی مونتاژان کار را به جان بخرند و از جیب خود ماحصل عدم اقتدار شورای رقابت و وزارت صمت را بپردازند.

 

نظر دهید


در همین زمینه