شبکه‌های اجتماعی

لیموزین جدید ترامپ را بشناسید

در حاشیه نشست سازمان ملل متحد

لیموزین جدید رئیس جمهور آمریکا، به شکلی رسمی و به عنوان مدل اصلی کار خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز کرد و تصاویری دو نسخه از آن در آخر هفته گذشته از نیویورک به فضای مجازی سرایت یافت.

 این خودرو مدرن‌تر از اسلاف خود به نظر می‌رسد و یک نسخه کشیده از کادیلاک CT6 به شمار می‌آید. این خودرو با مدل قبلی خودروی کاخ سفید یا همان " هیولا" ، تفاوت‌هایی دارد که شامل جلو پنجره یکپارچه‌ی بزرگ و چراغ‌های سنتی‌تر می‌شود. این لیموزین روی یک پلت‌فرم کاملا متفاوت ساخته شده و از سیستم زرهی کاملا سنگین بهره می‌برد.

اطلاعات زیادی از این لیموزین تشریفاتی وجود ندارد. دولت آمریکا برای ساخت 12 نسخه از این خودرو قراردادی 15.8 میلیون دلاری را با جنرال موتورز منعقد کرده و دو نسخه دیده شده در نیویورک نیز نتیجه همین قرارداد میلیون دلاری است.

براساس گزارش‌ها خودرو بر روی یک پلت‌فرم سنگین سوار است و بین 6803 تا 9071 کیلوگرم وزن دارد. براساس شایعات این خودرو فضای بزرگی برای 7 نفر دارد و بخش عقب آن جای مناسبی برای رئیس جمهور و 4 مشاورش خواهد بود.
این لیموزین جدید جایگزین خودروهایی خواهند بود که تا سال 2009 میلادی در خدمت رئیس جهمور آمریکا بوده‌اند. احتمالا در لیموزین‌های جدید کاخ سفید شاهد فناوری مدرن و بیشتری خواهیم بود.

براساس شایعات و احتمالات، سیستم اطفای حریق، دوربین دید شب، گاز اشک‌آور، کابین عایق‌بندی شده با قابلیت فیلتر هوا و پوشش‌های ضد موشکی از ویژگی های این خودرو هستند. در این خودرو فضایی برای نگه‌داری از خون با ویژگی‌های رئیس جمهور وجود دارد. از طرفی رازهای بیشتری در این خودرو وجود دارد که اینک بر کسی روشن نیست.ترامپ تنها فرد سیاسی جهان نیست که در سال جاری از یک خودروی جدید تشریفاتی بهره خواهد برد. پوتین نیز در ماه می سال جاری با خودروی جدید "اروس سنات" کار خود را آغاز کرد.

 

منبع: عصر ایران

نظر دهید


در همین زمینه