شبکه‌های اجتماعی

سه خواسته مهم خودروسازان در سال 1399 اعلام شد
اتومبیل فارسی - لوگو ایران خودرو و سایپا

نامه مشترک ایران‌خودرو و سایپا به معاون اول رئیس جمهور

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نامه‌ای مشترک به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، خواسته‌های خودروسازان به منظور تعویق استاندارد یورو 5، افزایش تخصیص و فروش ارز و راه اندازی دائمی حمل و مواد کالاها را اعلام کردند.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای جهانگیری
معاون محترم اول ریاست جمهوری
با سلام


احتراما صنعت خودرو به عنوان یکی از پیشران های صنعت و اقتصاد کشور و در راستای عینیت بخشی به شعار سال 1399 که توسط مقام معظم رهبری به سال " جهش تولید " نام گذاری شده است، برنامه ریزی های منسجم و گسترده و همه جانبه ای را انجام و تصمیمات متناسب با اجرایی شدن آن را در همین روزهای اول سال جدید اتخاذ کرده است.


لکن در جهت تسهیل و رفع موانع موجود بر سر راه جهش در تولید، از آن مقام محترم تقاضامندیم تا در ارتباط با موارد ذیل دستورات مقتضی به دستگاه های ذیربط جهت همراهی و مساعدت صادر نمایید.


1- نظر به افزایش نهاده های تشکیل دهنده کاتالیست در بازارهای جهانی در ماه های اخیر و تامین بسیار سخت مواد آلی آن در این شرایط به همراه تحمیل هزینه های ارزی و نهایتا ریالی شدید به تولیدکننده و نهایتا خودروساز و مشتری و اثر بسیار پایین استاندارد یورو 5 در مقایسه با یورو 4 در کاهش آلایندگی کلان شهرها و همچنین عدم تدارک تولید و توزیع سوخت مناسب یورو 5 در کشور و نهایتا کاهش عمر کاتالیست و اسراف منابع ارزی و ریالی کشور، استاندارد آلایندگی یورو 5 تا شش ماه بعد از رفع تحریم ها به تعویق بیافتد و از عدم شماره گذاری خودروهای یورو 4 از ابتدای سال 1399، جلوگیری به عمل آید.


2- افزایش تخصیص و فروش ارز از سیستم بانک مرکزی به منظور جلوگیری از توقف خطوط تولید


3- با توجه به شرایط خاص ناشی از اشاعه ویروس کرونا و نتیجتا کاهش شدید حمل و نقل بین المللی کالا و مواد اولیه به مقصد کشور، هماهنگی لازم با ایرلاین ها و خطوط کشتیرانی و شرکت های حمل و نقل زمینی مبنی بر راه اندازی دائمی حمل مواد و کالاها به خصوص از مبدا چین صورت گیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه