شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - واردات خودرو
رونق خودروهای برقی در بازار ایران در آینده نزدیک

واردات خودروهای نو در سال 1402 اجرایی شد و عملا تعدادی خودرو نیز به مشتریان تحویل شد، از جمله خودروهای وارداتی تحویل شده به مشتریان می‌توان به فیات 500، چانگان CS35 پلاس، بستیون T77، جتا VS5 و VS7، تویوتا کرولا و کیا سلتوس اشاره کرد.

حال با افزایش شرکت‌های واردکننده خودرو وزارت صمت آئین‌نامه جدیدی را برای واردات خودروهای نو و برقی ابلاغ کرد. بر اساس این آئین‌نامه واردات خودروهای سواری بدون نغییر با قیمت زیر 20 هزار یورو مجاز بوده و اولویت واردات نیز با خودروهای اقتصادی کمتر از ده هزار یورو است.

از نکات مهم در این آئین نامه جدید واردات خودرو می‌توان به تغییر تعرفه و همچنین تعیین سقف 40 هزار یورویی برای واردات خودروهای برقی اشاره کرد. در این آئین‌نامه که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است تعرفه خودروهای برقی وارداتی برای کمتر از 20 هزار یورو یک درصد، بین 20 تا 30 هزار یورو 11 درصد و بیش از 30 هزار یورو 26 درصد خواهد بود.

با تغییر آئین‌نامه خودروهای وارداتی برقی و سقف ارزی تعیین شده برای واردات آن حضور برخی برندهای مطرح جهانی در بازار ایران دور از انتظار نخواهد بود اما همچنان در این آئین‌نامه ذکر شده است که واردات خودروهای آمریکایی چه برقی یا بنزینی به کشور ممنوع است.

نظر دهید


در همین زمینه