تفاوت تیپ‌های پژو 301 در چیست؟

تولید پژو 301 بدون حضور حتی یک فرد خارجی

روز گذشته ایران خودرو خط تولید محصول جدید خود را افتتاح و بر اساس اعلام این شرکت پژو 301 از اردیبهشت‌ماه 1399 وارد بازار می‌شود. این شرکت پژو 301 را با دو جعبه دنده اتوماتیک و دستی و در دو تیپ ساده و آپشنال تولید خواهد کرد.
پیشرانه پژو 301 با کد EC5 شناخته می‌شود و ظرفیت آن 1.6 لیتر بوده و قدرت آن 115 اسب‌بخار است. پیشرانه EC5 نسبت به پیشرانه TU5 ایران خودرو از قدرت بیشتری برخوردار بوده و مصرف سوخت کمتری دارد.
تجهیزات استفاده شده برای پژو 301 در چهار تیپ تولیدی آن با یکدیگر تفاوت داشته که بدین شرح است:

پژو 301 با جعبه دنده دستی
امکانات اعلام شده از سوی ایران خودرو برای این تیپ از پژو 301 شامل رینگ فولادی 151 اینچی، شیشه بالابر برقی در جلو اتومبیل، آینه‌های جانبی با تنظیم دستی، تهویه مطبوع دستی، ترمز عقب کاسه‌ای، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی مجهز به دستگاه پخش CD، AUX و USB و همچنین جعبه دنده پژو 301 دستی از نوع 5سرعته BE4 است.

پژو 301 با جعبه دنده دستی آپشنال (فول)
تیپ آپشنال پژو 301 دستی از امکاناتی چون رینگ آلومینیومی 15 اینچی، شیشه بالابر برقی در جلو و عقب اتومبیل، آینه‌های کناری با تنظیم برقی، کروز کنترل، نمایشگر 7 اینچی لمسی، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کنسول میانی بین صندلی‌های جلوی اتومبیل، ترمز عقب کاسه‌ای و پشت سری صندلی‌های عقب بهره می‌برد. گیربکس دستی پژو 301 در این تیپ از نوع 5سرعته BE4 است.

پژو 301 اتوماتیک
از امکانات پژو 301 اتوماتیک می‌توان به رینگ آلومینیومی 15 اینچی، شیشه بالابر برقی در جلو وعقب، آینه‌های کناری با قابلیت تنظیم برقی، کروز کنترل، تهویه دستی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سنسور و دوربین عقب، ترمز جلو و عقب دیسکی، پشت سری برای صندلی‌های عقب، سیستم ESP و سیستم کنترل فشار باد لاستیک اشاره کرد. در پژو 301 با جعبه دنده اتوماتیک از نوع 6سرعته آیسین ژاپن استفاده شده است.

پژو 301 با جعبه دنده اتوماتیک آپشنال (فول)
پر امکانات‌ترین تیپ پژو 301 از جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته آیسین ژاپن بهره می‌برد و از امکاناتی چون رینگ آلومینیومی 15 اینچی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای، شیشه بالابر برقی در جلو وعقب اتومبیل، آینه‌های کناری با تنظیم برقی و تاشو و مشکی رنگ، کروز کنترل، سانروف برقی دو حالته، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سنسور و دوربین عقب، کنسول میانی صندلی‌های جلو، ترمزهای دیسکی، سیستم‌های ESP و TPMS نمد کاپوت و سراگزوز استیل استفاده می‌کند.
ایران خودرو اعلام کرده است که 80 درصد امکانات و تجهیزات بدنه و داخلی پژو 301 در داخل تولید شده و تا زمان عرضه این اتومبیل باقی قطعات این اتومبیل نیز بومی‌سازی می‌شود. به گفته مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان پروژه پژو 301 بدون حضور حتی یک فرد خارجی به ثمر رسیده است.
در آیین افتتاح خط تولید آزمایشی پژو 301 دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: «با هم‌افزایی که در مجموعه مدیران پروژه و قطعه سازان ایجاد شده پروژه به صورت کاملا شفاف پیگیری می شود.»
وی ادامه داد: « برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروی کشور است که هیچ فرد خارجی در پروژه حضور نداشته و ما به این موضوع افتخار می کنیم. فریادهای قطعه سازان که می گفتند ما می توانیم خودمان تولید کنیم و نیاز به شریک خارجی نداریم به نتیجه رسیده است.»
وی با انتقاد از تحریم‌های داخلی قطعه‌سازان گفت: «اگر نتیجه تحریم‌های خارجی این است ما از آن استقبال می‌کنیم و باید بدانیم آن‌قدر که تحریم‌های داخلی به ما صدمه زدند، از تحریم‌های خارجی آسیب ندیده ایم.»

نظر دهید