شبکه‌های اجتماعی

تحریم‌ها تاثیری در صادرات خودرو ندارد

رشد 571 درصدی صادرات خودرو از ایران در سال گذشته


صبح امروز مجتبی خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت ایران در جمع خبرنگاران آمار صادرات چهار ماهه نخست سال جاری را اعلام کرد. بر اساس این آمار ارزش خودروهایی که در این مدت از ایران صادر شده است 196 میلیون دلار اعلام شد که این رقم در مدت مشابه سال 96، تنها 29.2 میلیون دلار اعلام شده است.
بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت، صادرات خودرو از ایران در چهار ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی بیش از 570 درصد را تجربه کرده است.
نکته دارای اهمیت در این زمینه این است که عراق یکی از بزرگ‌ترین مقصدهای صادراتی خودروهای ایرانی است. این در حالی است که هفته گذشته یکی از مقامات این کشور اعلام کرده بود به تحریم‌های آمریکا پایبند خواهد بود و واردات خودرو از ایران متوقف خواهد شد. حال آن که این کشور سعی دارد در زمینه واردات قطعات اتومبیل از آمریکا تخفیف بگیرد.
مجتبی خسروتاج در پاسخ به این سوال خبرنگار اتومبیل فارسی که در قبال این تصمیم عراق چه راهکاری برای حفظ رشد صادرات خودرو در نظر گرفته خواهد شد عنوان کرد: پیش از نیز در زمان جنگ و دوره قبلی تحریم با وضعیتی مشابه روبه‌رو بودیم و اکنون راه‌های دور زدن تحریم را می شناسیم، بنابراین این تحریم‌ها هیچ تاثیری در میزان صادرات ایجاد نخواهد کرد.
مجتبی خسروتاج همچنین در زمینه مجوز واردات به خودروهایی که پیش‌تر ثبت سفارش شده است عنوان کرد: برخی نماینده‌های رسمی در دوره باز بودن واردات خودرو اقدام به ثبت سفارش کرده‌اند و خودروهای خود را پیش فروش کرده‌اند که میزان قرادادهای پیش فروش و همچنین میزان مجوز پیش فروش آ‌ن‌ها در حال بررسی است و پس از آن برای این که شرکت‌ها بتوانند به تعهدات خود به مشتری‌ها عمل کنند اجازه واردات به خودروهایی که پیش‌تر ثبت‌ سفارش شده بودند داده خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه