شبکه‌های اجتماعی

سایپا ساینا S چه ویژگی‌هایی دارد؟
اتومبیل فارسی - سایپا ساینا S

یک تغییر به موقع از سوی سایپا!

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد در سال ۹۹ ساینا S را به عنوان محصولی جدید به بازار عرضه کند.

پیش‌تر سایپا از تصمیم خود برای عرضه 4 محصول جدید در سال 99 خبر داده بود و اخیرا نیز در شرایط پیش‌فروش یک‌ساله خود برای اولین بار عرضه ساینا S و شاهین را کلید زده است. لازم به ذکر است که نسخه جدید ساینا با عناوین گوناگونی چون ساینا ۹۹ و ساینا سال در رسانه‌ها و فضای مجازی نام برده می‌شد تا این که در نهایت گروه خودروسازی سایپا با انتشار ویدیویی کوتاه به صورت رسمی این محصول را برای عرضه به بازار معرفی کرد.

 

ویژگی‌های جدید ساینا S

ساینا S که به فاصله کم‌تر از 5 سال از عرضه ساینا برای عرضه به بازار آماده شده بر اساس پلتفرم X200 گروه خودروسازی سایپا طراحی شده است. این سدان در سگمنت B قرار گرفته و در نسخه فیس‌لیفت تغییراتی در ظاهر و فضای داخلی کابین و همچنین سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی پشت سر گذاشته است. در بحث تغییرات ظاهری، سایپا در ساینا S از جلو پنچره کرومی جدیدی استفاده کرده که بسیار شبیه به طرح به کار رفته در نسل نهم هوندا سیویک است. همچنین چراغ‌های روشنایی در روز مشابه نمونه به کار رفته در کوییک نیز به ساینا S اضافه شده که در نتیجه اعمال این دو تغییر، سپر جلو نیز مورد بازطراحی قرار گرفته است.

در ادامه تغییرات ظاهری، سایپا در نمای عقب نیز  سپر و دیفیوزر جدید را جایگزین سپر قبلی کرده است. در نمای عقب ساینا S، بزرگ‌ترین تغییر را باید به استفاده از چراغ‌های بازطراحی شده دانست. یکی از بزرگ‌ترین عیب‌هایی که در طراحی ساینا دیده می‌شد استفاده بیش از حد خطوط در نمای عقب و در قسمت در صندوق عقب بود که حال در نسخه فیس‌لیفت این بخش نیز مورد بازنگری قرار گرفته و تغیییراتی را به خود دیده است.

در فضای داخلی کابین نیز غربیلک فرمان D شکل به همراه دسته دنده جدید را باید جزو بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده به شمار آورد.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی ساینا S

بر اساس اعلام سایپا استفاده از چراغ‌های روشنایی در روز و همچنین رعایت استانداردهای مربوط به حافظت از عابر پیاده در راستای اجرای مقررات به‌روز صنعت خودرو جهانی در زمینه ایمنی اعمال شده است. در کنار تغییرات ظاهری، نشانگر تعویض دنده (GSI)، هشدار کمربند ایمنی راننده، صندلی‌های عقب با استاندارد ISOFIX، سامانه مدیریت و نظارت عملیاتی بر خودرو (BCM) از جمله امکانات تازه‌ای است که در ساینا S تعبیه شده است.

 

ساینا S به دو کیسه هوای ایمنی، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکیBA، سنسور پارک عقب، شیشه‌های برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، و سیستم تهویه با نمایشگر دیجیتال مجهز است. همچنین نسخه‌های مجهزتر ساینا S به شیشه‌های دودی در عقب، رینگ آلیاژی، نمایشگر لمسی 7 اینچی سیستم چندرسانه‌ای به همراه بلوتوث، ، سنسور نور، سنسور فشار باد لاستیک TPMS، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین دید عقب، روکش صندلی چرم و... مجهز است.

 

پیشرانه و قوای فنی ساینا S

در بخش پیشرانه و قوای محرکه، ساینا S به همان پیشرانه M15 مجهز است. این پیشرانه دارای حجم دقیق 1503 سی‌سی است و توانایی تولید 87 اسب‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. سایپا در حال حاضر، جعبه‌دنده 5 سرعته دستی را برای عرضه همراه این پیشرانه در نظر گرفته است.

 

AutomobileFa Saipa Saina S info

نظر دهید