تولید بدنه پژو 301 در ایران خودرو آغاز شد
روتیتر

خط تولید بدنه محصول 301 با ظرفیت اسمی 20 دستگاه در ساعت و سالانه 100 هزار دستگاه، كه برای نخستین بار در صنعت خودرو كشور و خاورمیانه از تكنولوژی جوشكاری لیزر وCMT بهره می برد در شركت ایران خودرو به بهره برداری رسید.

خط تولید بدنه محصول 301 مجهز به آخرین تكنولوژی روز به بهره برداری رسید

به گزارش ایكوپرس، خط تولید بدنه مجهز، به روز و چندمنظوره در ایران خودرو که علاوه بر بدنه 301 قابلیت تولید هم زمان سایر محصولات ایران خودرو را نیز دارد، شامل 200 جیگ، 230 گان دستی و 24 ربات است كه قطعات بدنه محصولات با استفاده از این تجهیزات تولید می شود.

فرآیند نصب تجهیزات این سالن بدنه سازی از اواخر سال 95 آغاز شده و نخستین بدنه در بهمن ماه سال 96 به تولید رسیده و تاكنون بیش از 70 بدنه در قالب فازهای مختلف پروژه تولید 301 تولید شده است. بیش از 38 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در راه اندازی این خط تولید صرف شده است.

گفتنی است تکنولوژی انتقال فلز سرد روش صنعتی جدیدی است که فرآیند تکمیل شده جوشکاری قوس فلزی با گاز انجام می شود که ویژگی اصلی آن تغییر از حالت گرم به سرد و از حالت سرد به گرم با سرعت بسیار زیاد است. در این روش انتقال قطره بر پایه حالت جوشکاری قوس فلزی گازی مدار کوتاه در جوشکاری قوس الکترود گاز صورت می‌گیرد، استفاده از کلمه سرد در نام این فرآیند جدید با توجه به دمای دیگر فرآیندهای جوشکاری است. با کمک این فرآیند که توانایی اصلی آن در کنترل حرکت فلز پرکننده است، جوشکاری و لحیم کاری سخت توسط ربات فرآیند جوشکاری قوس فلزی با گاز، بدون پاشش و برای ضخامت‌های بیشتر از سه دهم میلیمتر انجام می‌شود.

AutomobileFa Peugeot 301 Body

نظر دهید