طرح آلودگی هوا با وجود مخالفت‌ها از اول تیر اجرایی می‌شود

سامانه تهران من برای همه اجباری است

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهور مبنی بر اینکه طرح ترافیکی جدید هنوز تاییدیه پلیس راهور را ندارد، اظهار داشت: همکاران ما تلاش‌های شبانه‌روزی برای آماده‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اجرای طرح کنترل آلودگی هوا انجام داده‌اند، و این طرح قطعا از ابتدای تیرماه ۹۸ به جای طرح زوج و فرد اجرا خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: شهروندان برای استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل در محدوده کنترل آلودگی هوا، باید در سامانه تهران من my.tehran.ir ثبت نام کنند. شهروندان در صورت عدم ثبت‌نام و تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا، جریمه خواهند شد.
مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران درباره مسائل مطرح شده از سوی پلیس راهور درباره طرح کنترل آلودگی هوا، بیان داشت: این طرح به تصویب شورای شهر و شورای ترافیک شهر تهران رسیده و طبق قانون لازم‌الاجرا است و نیاز به تایید دوباره هیچ شخص یا سازمانی ندارد و معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران این طرح را قطعا از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد کرد.
سعیدیان‌فر در پایان تصریح کرد: تعرفه عوارض تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا ۵۰ درصد تعرفه محدوده طرح ترافیک است. ساکنین محدوده طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) برای استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی طرح، پس از بارگذاری مدارک در سایت تهران من باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر برای تایید نهایی مراجعه کنند.

نظر دهید